Gå til innhold

Flere som venter barn nummer 3?

3småskatter:0)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ser du spør om noen er i samme "båt" som deg og ønsker å veksle litt erfaring. Ja, her er det nr 3 på. E jente på 8, gutten min blir 2 nå i juni. Termin i januar. Ikke tett, men tett nok. Jenta mi er ikke helt frisk og krever ganske mye. Derfor ble det ikke barn med en gang etter det. Dessuten har jeg "byttet ut barnefaren". Var livredd for fler barn etter den første. Gutten min kom etterlengtet og vi var helt i ekstase når vi fikk vite at vi skulle ha. Hadde desverre en utenfor livmor før det. Jeg ble lagt inn og operert i hu og hast etter at eggeleder sprakk.... kunne gått virkelig galt. Så kom lillegull. Stor og frisk. ikke en spesielt vanskelig fødsel heller.... Nå er jeg litt engstelig, da. Det går sikkert bra... men tenker ofte på og er litt redd for at det skal komme to...eller i verstefall tre. Hva tenker du/dere?

Hei Picasso:0)

Det hørtes ganske tøft ut for deg/ dere dette her....

Forstår godt din bekymring rundt dette, men er ikke dette noe du skal få litt ekstra oppfølging på i dette svangerskapet?

Går det ann å oppdage dette tidligere eller er det noe som skjer mer akutt?

Kan jeg spørre hvor langt du er på vei nå?

Har du vært på ultralyd?

Klem:0)

Det begynner å likne på min situasjon. Når den tredje kommer ved årsskiftet er eldstemann bare knappe tre og et halvt. Halvtannet år mellom hver omtrent. Selv om det nok blir hektisk og praktisk slitsomt, prøver jeg å fokusere på fordelene ved at de blir så jevngamle. Da kjeder de seg ikke så lett og foreldrene trenger ikke tenke på tre helt ulike behov, siden de har ganske mange felles interesser. Og når alle tre barna er kommet, er det stopp for min del. Da gjør vi oss ferdig med småbarnsfasen kort og slitsomt, men vi slipper bleieskift over mange år...

Henger meg med jeg også!

Jada, nummer tre er på vei, ikke planlagt- men hjertelig velkommen! Ser ut til at det blir en gutt, har to jenter fra før (5 og 1 1/2). Tre er hvertfall nok, så jeg har bestilt sterilisering samtidig som keisersnittet. Vi gleder oss til å se lillegutt! Ü

Annonse

Hei venterbarnnummer3.

Takk for det. Joda det har vært tøft til tider. Mange grunner til det, men "What doesn't kill you....." Så denne gangen også ønsker jeg tett oppfølging rundt hele svangerskapet. Fikk det med lillegutt på Riksen. Jeg turte å si ifra om hva jeg ønsket og var vel egentlig litt kravstor om hvordan jeg ville ha det. Hadde en fantastisk jordmor som ikke slapp meg ett øyeblikk og en oppfølging jeg ikke trodde var mulig. Men alikevel er jeg urolig. Har opplevd at det ikke er bare bare å få barn...

Nå er jeg 8 + 3 og hadde en innvendig UL i uke 5 for å se om fosteret lå riktig. Dette kan man spørre om når det er to blå streker, men legen sier som regel at det er for tidlig å se noe. Vi så ingenting annet enn en fostersekk og en bitteliten prikk inni som så ut som et barn. Denne gangen vet jeg barnet er der, da.

For å svare på spørsmålet om det skjer akutt.... ja. Hadde mindre blødninger i et par dager. Trodde det var vanlig, men en uke senere fikk jeg akutt vondt i magen... type et hakk verre enn sterke mageknip. Kastet opp av smerte og klarte ikke å si eller gjøre noe. Natten gikk og jeg havnet på sykehuset.... Kirurgen la meg rett inn og sa at jeg var 8 uker på vei i eggelederen, og den har sprukket. Hadde innvendig blødninger på størrelse med en melon.Uff, ønsket ikke å skremme noen med denne historien.

Det jeg tror jeg ville si er at det ikke går ann å vite noenting, men at selv en misstanke er verdt å undersøke. Unner ingen den opplevelsen.

Beklager hvis jeg skremmer noen. Det er ikke meningen.

Klem (>'.'<)

• 2 uker senere...

Til anonym:0)

Det hørtes nesten ut som meg det der.....når har du termin da?

Jeg har også ei jente på 4 og en gutt på nå 8 måneder som du ser i startinnlegget.

Jeg har termin 7 Januar så det blir ganske likt med deg som meg i aldersforskjellen på barna....

På oss kom det også som ett stort sjokk for det var så absolutt ikke planlagt og jeg som gikk på minipillen og da....men det er vel en mening med det tror jeg:0)

Annonse

Joda barn nr 3 er på vei. Har en gutt på 2,5 år en på 1 år og en ny baby i feb. en gang. Med min elste sønn var jeg hjemme. Etter ent perm. startet jeg på skolen. da ble jeg gravid med nr. 2. Da han var 5 uker fortsatte jeg på skolen å tenker å fortsette på skolen etter 3 baby er født. Har lovet meg selv at dette er mitt siste svangerskap (har vært utrolig dårlig denne gangen). håper snart at jeg blir frisk så g kan ha litt kvalitets tid sammen med mine 2 små nå i sommerferien.Nr.3 var ikke planlakt akkurat.

God sommer til alle sammen. skal prøve å kose oss i varmen i nord.

klem

• 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...