Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Har ei jente på 7 uker som er rolig og fin hele dagen, men når kvelden kommer er det endel skriking. Vet ikke helt om det kan være kolikk, men har tenkt å prøve å gi henne minifom dråper, noen som har noe erfaring om det hjelper noe særig?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 jeg er ikke noe ekspert, men vet at mange babyer har en "sutre" tid på kvelden...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Snakk med hs først du, hvis ikke du allerede har gjort det da.
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Hun er ikke overtrøtt eller overstimulert da? Jeg synes min sønn på 6 uker er urolig på kvelden, han vil ikke roe seg. Jeg passer på å gi ham mat ofte (hvis man ammer, trenger de ofte små men hyppige måltider om kvelden), dimme lysene og prøve å legge ham. Trekker hun bena opp under seg og virker anspent? Det gjorde vår jente som hadde kolikkaktige plager. Minifom hjalp ikke noe særlig, men vi bysset og bar henne mye. Men denne babyen tror jeg ikke har noe kolikk, selv om han er litt urolig på kveld. Lykke til! Har desverre ikke noe "fasitsvar" til deg ;0)
Catida Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 Vi har en gutt på 9 uker, og han er også urolig på kveldene. Det varierer litt hvor lenge, men det bgynner en gang mellom kl17-18, og varer ofte et par timers tid. Forsøker å gi han mat, men han spiser litt, men begynner så å gråte. Jeg vet det er melk der, men han vil ikke ha. Det som alltid hjelper er å gå med han, så det gjør vi ganske ofte når han er utidig. Vi vet at han ikke har spesielt vondt noe sted etter som han slutter å gråte med en gang vi reiser oss (han er ikke dum den gutten;), hehe!). Da kan han bare ligge å titte på alt, og etter hvert sovner han på armen og vi legger han på sofaen. Mamma sier at alle vi søsknene var sånn, og svigermor sier det samme om barnefar. og jeg har noen venninner som også har babyer som kan være sutrete om kvelden. men mange sier det gir seg når de blir litt eldre! har snakket med helsesøster, men hun hadde ikke noe fornuftig svar... Andre med erfaring?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 Det er en periode på kvelden som blir kalt hælvettestimen! Det sa min mor at hennes mor hadde sagt.. Så er nokk ganske vanlig... De er vell slitne etter en lang dag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå