Gå til innhold

Globoid/dispril... ??

guttimai:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte bare på hvor mye dispril/globoid en skal ta dersom en tar dette? Har mistet i uke 4-5 (SA) to ganer nå på3 mnd. hatt en MA tidligere. Har lyst til å gjøre noe nå. Da fastlegen min er bortreist, snakket jeg bare med en spesialist jeg har hatt kontakt med tidligere. Hun mente at det ikke kunne telles fordi det mulig var en kjemisk graviditet, at jeg måtte miste en 4. gang før vi skulle gjøre noe. Syns dette er utolig leit. Leste her inne at noen tok dispril uten å ha snakket med lege. Lurer da på når dere begynner å ta dette, og hvor store doser? kan jo ta 1-2tbl av 440mg inntil x 4 i døgnet. men dette er vel litt mye hvis en ikke har smerter eller lignende. Skal jo bare ta det for å få en blodfortynnende effekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er snakk om en halv tablett pr dag. Dette skal vist funke som blodfortynnende, sånn at det ikke blir små blodpropper i livmoren, og baby får den næring den skal.

Jeg ble frarådet dette, da det er en tilstand som skal sjekkes grundig, før det behandles.

jeg har hatt 3 ma på under ett år..

Skrevet

Jeg leste på nettsiden nedenfor at man bare skal ta ca 80 mg i døgnet, såkalt babyaspirin (eng), og at den ALLTID skal kombineres med Heparin, og at man må være under nøye overvåking av lege.. http://www.sharedjourney.com/articles/aspirin.html

Men jeg er utålmodig som deg, har mistet 2 (3) g i uke 4-5 på 6 mnd (mulig ene gangen var feil på testen). Har ikke fått ilbud om noen som helst oppfølging, men fikk tatt en blodprøve for å sjekke om blodet levrer seg lett (Lupus antikoagulant eller noe slikt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...