Gå til innhold

HVa gjør jeg nå da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig fått vilja min...Men hva gjør jeg nå da?? Nå er masinge over og ventingen er i gang...Må finne meg en jobb og greier... Det kommer til å bli vanskelig...

Går forsatt på skole en liten stund til...

Timeplanen min er sånn:

* Mandag så er jeg på skolen til halv tolv

* Tirsdag hele dagen

* Onsdag fri

* Torsdag på skolen til halv ellve

* Fredag fri

og fri på lørdag, men vil helst bruke den til å kose og være sammen med begge guttene mine...

Noen som ville ha ansatt meg nå eller?? hahaha...Så jeg får vel ta masse ekstra jobber og sånt da, hvis det skulle hjelpe...

Noen som kan hjelpe meg litt her??? *smiiiiler pent*=o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør på bensinstasjoner, dagligvare etc etter deltidsjobb. De har ofte en del stillinger ledig. Skriv ut en hel haug med søknader og CV'er og ta deg en runde på mange slike steder. Da dukker det nok opp noe skal du se.

Lykke til!

Skrevet

Hmmm...ok...

Men hvordan skriver jeg en søknad som jeg tar med rundt da?? Sånn start...Er ikke så flink i dette skjønner du..hehe...=o)

Skrevet

Det er sikkert en masse butikker som trenger en som kan jobbe et par dager i uken, + evt noen ettermiddager og noen lørdager. Stikk innom med CV'en din på butikker du liker og som du kunne tenkt deg å jobbe i! Evt kan det sikkert være aktuelt å jobbe deltid på sykehjem o.l. også.

Lykke til!!

Skrevet

Skriv bare en CV der du ramser opp hva du har gjort tidligere, altså studier, arbeidserfaring, kurs osv. Du finner sikkert et godt eksempel hvis du googler ordet "CV", jeg vet de har hatt en del jobbsøkertips inne på dagbladet for en stund tilbake. Du kan godt skrive litt om interesser, hva du har lyst til å jobbe med osv også. Så stikker du innom butikk, sykehjem el.l, og der spør du bare om de tror de trenger en ekstrahjelp snart, og om du kan få legge igjen CV'en din slik at sjefen kan kikke på den. Da leverer du bare den i stedet for å skrive søknad til hvert enkelt sted.

Skrevet

ah, glemte dette...

Husk å skrive oversiktlig og greit, og ikke for mye, og heller ikke for lite! ;)

Skrevet

En søknad skal være veldig kort. Trenger ikke å være mere enn noen linjer. Det som er mest viktig er CV'en din, så har du en bra CV uten mange "tomrom" så er det bra. CV'en er 90 % av søknaden i veldig mange jobber.

Jeg ville presentert meg, skrevet hvor gammel jeg er, og hva jeg driver med for tiden. At du går på skole og utdanner deg til det du utdanner deg til. Også ville jeg ha skrevet at du er serviceinnstilt og liker å ta i et tak, og at du kan stille på kort varsel og ikke har noe i mot å jobbe litt ekstra om det er nødvendig.

Jeg skjønner at du vil ha fri på lørdager, men om du får jobb på en bensinstasjon eller en eller annen butikk, så ikke si det i hverken intervjuet eller i søknaden. Da får du garantert ikke jobb. Når du er på utkikk etter en slik deltidsjobb, så må du regne med at du ihvertfall må jobbe annenhver helg. Du får veie opp hva som er viktigst for deg. Ha fri på lørdager, eller få en jobb og tjene penger slik at dere kan få en baby.. :)

Lykke til!!

Skrevet

Oook...da er jeg oppdatert...

Tusen takk for hjelpen jenter...=o)

Klemklem

Skrevet

Ta kontakt med et aldershjem, si at du skal bli sykepleier da er de som regel raske til å gi deg vakter når det passer deg.

Skrevet

Hei, litt utenfor trådtemaet ditt men så hyggelig at du endelig er prøver! Hurra for deg! Jeg er fortsatt her, har begynt utredning og foreløpig virker alt som det skal.

Håper du får gleden av å hoppe videre så fort som mulig.

klem

Skrevet

Oj... er det sant?? så bra da...tror jeg skal høre med de...

Skrevet

Hei på deg tutta: )

Er du her ennå...

Men håper du kommer deg videre før meg da...Blir nok til de fleste har kommet seg av gårde...hihi

takk skal du ha..

masse klem til deg

Skrevet

Skulle akkurat gi deg det samme rådet, ta kontakt med sykehjem. Kjekt med litt erfaring før du begynner sykepleiestudiene, de kaster vaktene etter deg når du sier du ønsker å bli sykepleier. Det jobbes hardt nå med å få sommerturnusen i box, og dett søkes etter masse vikarer. Så der får du nok napp. Jeg oppfatter deg hvertfall som en redelig perosn, så det går nok bra :o) Har du søkt på opptaket til spl utdannelse til høsten??

Skrevet

Hei minni

ja har søkt men har en følelse at jeg ikke kommer inn, håper på at jeg gjør det da...Rart det... Finner vel ut av det i juli...

Ansetter de virkelig folk som ikke har noen form for litt utdannelse inne pleie?? Har hatt litt erfaring innen dette da...Gikk nesten ferdig omsrogsfag da, trenger bare å finpusse på egenskapene...Ser jo på etter jobber da, men ser at de fleste ser etter de med utdannelse, så da gidder jeg ikke å søke...men tror jaggu jeg skal gjøre det...

Hadde vært litt fint med litt ( for)erfaringer før skolen da...

Skrevet

Norske sykehjem hadde ikke kunne drevet hadde det ikke vært for ufaglærte pleieassistenter. Det er de som tar vare på våre eldre. Er langt fra tilstrekkelig med hjelpepleiere og sykepleiere, desverre. Men pleieassistentene jeg har jobbet med gjør en helhjertet god jobb, mange jobber ut fra omsorgsfølelsen sin og ikke at det bare er penger.

Du har jo tilogmed utdannelse innen pleie. Har du hatt praksis på sykehjem?

Jeg begynte å jobbe på sykehjem året før jeg begynte på sykepleien, synes det var en fin jobb. Veldig mange hyggelige eldre som liker at noen har tid til å snakke. Det er pleieassistentene som har tid til å prate ofte, for de er på en avdeling. Mens sykepleieren ofte har ansvar for flere avdelinger og må løpe rundt med medisiner. Lærte veldig masse mens jeg jobbet der, måtte bruke sunn fornuft veldig mye, og så kommer en nok opp i situasjoner som man ikke har nok erfaring for å takle, men det kan heller ikke forventes at en pleieassistent skal takle alle situasjoner. Da er det viktig å prate med kolleger.

Jobbet fortsatt på sykehjem første året mens jeg gikk på sykepleien, de fleste i klassen min jobbet ekstra. Faste helger, ekstravakter i perioder det var rolig på studiene i feriene. Det er deilig med ekstra penger i lommeboken også er det masse fin erfaring. Etter du har kommet deg inn på sykepleien kan jobbe som pleieassistent på sykehus etter ett års tid.

Huff den ventetiden på å få brev fra samordnet opptak misunner jeg deg ikke....håper det går bra for deg. Hvor i landet har du søkt?

Husk du får ikke verre svar enn et nei! Så tør å spørre så ordner det seg nok for deg. Og om noen år er du kanskje på jordmorstudiene :o)

Skrevet

Når jeg gikk på skole noen dager i uken, så gikk jeg og snakket med manpower. De skaffet meg oppdrag som gikk de dagene jeg ikke var på skolen. Helt genialt!

Skrevet

JIPPI!

Kontakt sykehjem eller bofellesskap, hjemmesykepleie!

Behøver ikke erfaring, mne det har du jo! Veldig greit med kveldsvaktene faktisk kombinert med skole! Og så er det jo tillegg hver kveld og helger. På en butikk må du ofte jobbe over et visst antall timer i mnd for å få tillegg. Dessuten er det fin erfaring å få med seg før en begynner å studere!

Jeg kan sende deg min CV hvis du vil ha en å se etter! Gi meg en lyd på msn!

Lykke til snuppa! Klems

Skrevet

hva med støttekontakt da?

Jeg jobber 4 timer i uken som støttekontakt, det er utrolig spennende og givende arbeid. det synes ihvertfall jeg. Pluss at arbeidstiden er fleksibel (kan jo seff komme an på hvem du er støttekontakt for da...)

det gir en grei liten ekstrainntekt på ca 1500 mnd

Skrevet

Hei Minni...

Har søkt på høyskolen i Akerhus (på kjeller, veeelid nærme meg=oD) og i oslo...Siden jeg allerde har en liten gutt så tør jeg ikke å søke meg så langt unna...

Hadde jo vært fint med litt mer erfaringer innen pleie ja...Hehehe...kan vel "skryte" på meg en hel uke på sykehjem...hahaha..ikke så mye nei...Hadde jeg ikke blitt syk den andre uken så hadde jeg nok stått på Omsorgsfaget ja..Menmen sånn går det... Jeg hadde praksis på sykehjemmet i nittedal, husker ikke helt hva det heter...Men var helt greit der...=o)

Skrevet

Hei!

Håp og lille hopp...

Er også "medlem" av manpower...Tror jeg skal kontakte dem også...Takk for info...at jeg ikke tenkte på det...=o) hehehe

Kjære Bare Ine snuppa.:

Takk skal du ha...Skal snakke med deg i kveld tenker jeg..hehehe

klemklem

Skrevet

Hei Incinita-snart?

Hmmm...det hadde jo også vært noe...Må tenke på det...kan ikke ha for mye heller...=o)

hehehe...

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...