LINDA*** Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Kan jo ikke bare legge han til, og HÅPE at han sovner? Jeg vil gjerne SE at han lukker øynene og faller i søvn jeg da.. Men det er fankern ikke lett. I natt var han våken fra 01-03:30. Og spiste 2 fulle måltider, faktisk.. kl 01 og 03. Og her en annen dag var samme runden, men da med bare ett måltid.... Hva gjør man når de er sååå lys våkne? MIDT på natta :s
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Gratulere med babyen! Det tar ofte en tid før babyen forstår forskjellen på natt og dag, derfor er det viktig at du gjør forskjell på de tidene. Feks på natt er det mat, kanskje en bleieskift og bomp i seng. Selv om han ikke sover med en gang. Ikke kos og stell unødig mye, for om natta er det sovetid. Prøv å gjør ting i mest mulig mørke. Har du senga inne hos deg? I så fall burde det ikke være noe problem å legge han fra deg? Når babyen er ca 3 mnd gammel er det vanlig at det blir litt mer rutiner.
LINDA*** Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2007 Hm.. Det er akkurat sånn det er... Mat - bleie og i seng. Men som sagt: det er så vemmelig å måtte legge seg igjen å vite at HAN er våken enda...? Selv om han gjør jo ikke så mye ut av seg da.. Senga står inne hos oss ja. Men "pleier" man å bare legge han - selv om han er våken?
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 Så lenge babyen er rolig har han nok ikke vondt av å bli lagt i senga uten at han sover. Han sier nok ifra! Er egentlig veldig fint hvis han klarer å finne roen og sovne selv fra tidlig alder.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 Jepp, jeg legger babyen min uansett om hun er våken. Natt er natt! Lykke til!
MammaTil NoraOgEmmaOgSander Skrevet 21. mai 2007 #8 Skrevet 21. mai 2007 Min er litt eldre, 8 uker gml. Jeg legger henne ned i bagen igjen etter mat selvom hun er våken. Hun lager jo litt lyder så jeg får heller ikke sove, men jeg syns at det er viktig at hun lærer å sovne av seg selv igjen. Er da våken i max en 30 min tid før hun sovner uten problem...
ejiec++ Skrevet 21. mai 2007 #9 Skrevet 21. mai 2007 tror ikke du skal forvente noen rutine hos gutten din når han er så liten. Det er først rundt 3 måneder at de begynner å forstå forskjellen på natt og dag. Hadde mange våkennetter med Isabelle de første ukene jeg - ikke fordi hun gråt, hun var bare våken.Det var nesten alltid mellom 22 og 02... Nå er hun 3,5 mnd, og etter klokka 20 er det natt nå :-)
Go i magen Skrevet 21. mai 2007 #10 Skrevet 21. mai 2007 Jeg fikk noen gode tips av andre her inne til min jentebaby (strax 4 uker). Hun sover i vognbagen sin i senga si som står inne hos oss. Jeg lar henne sove til hun våkner. Da får hun mat (hun er flaskebarn). Skifter bleie på badet og har henne oppe for å rape ca 3 ganger under måltidet (hatt en del magesmerter). Deretter legger jeg henne og hun får smokken sin. Da er hun helt våken med kjempestore øyer. Men etter ca en halv time med rasling og liv nede i bagen, så blir det stille. Jeg må gi henne smokken 2-3 ganger i løpet av denne tiden, men min erfaring er at for at babyen skal greie å sove så kan hun ikke få noe stimuli fra omverdenen. Det har fungert kjempebra hos oss den siste uka på grunn av disse tipsene. Jeg er like spent hver natt men går faktisk bra. Så takk til alle som har gitt meg gode råd, og lykke til til deg og din lille vakre
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #11 Skrevet 21. mai 2007 De første ukene er veldig rare, du skal ikke bekymre deg over det. Jeg synes folk er nesten litt for opptatt av å lære barna å sovne selv - det kan man gjøre siden. Vil du ha en (nesten) bankers oppskrift som gir deg selv og baby (og pappa) bedre søvn? Gi mat når baby våkner Hold baby opp til rapen kommer Pakk dyne eller teppe godt rundt kroppen til babyen, så armer og bein får hjelp til å ligge i ro. a)Hold babyen inntil deg mens du sitter på kanten av senga og bruker fjæringen i madrassen til å duve lett opp og ned. eller Legg barnet ved siden av deg i senga og legg bare en arm over dyna, slik at den ikke blir sparket opp.
mayaya Skrevet 21. mai 2007 #12 Skrevet 21. mai 2007 hvis han er rolig legger vi han i vugga, er han urolig legger vi han mellom oss. 7 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå