Gå til innhold

Hvordan oppleves en SA/MA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ha SA/MA uten blødning, eller vil det alltid komme noe blod?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

jeg hadde en sa den 12 mai....d var blod og murringer ja.Vet ikke hvordan det er med MA, men ved en SA har man alltid blødning.

er du i ferd med å miste?

Skrevet

Ved en MA så trenger det ikke å komme blod med en gang. Det kan ta flere dager og uker før kroppen skiller ut det døde fosteret. Hos meg har de funnet det ut på UL. Da har jeg hatt mistanker, men ingen blødning og det har ikke vært noe liv der inne.Ved SA kvitter veldig ofte kroppen med det selv, men med MA må du veldig ofte ha en utskraping.

Lykke til og ta kontakt med legen din om du er usikker på om det er noe galt. Da blir du nok henvist til tidlig UL på sykehuset.

Skrevet

Har snakket med legen, og de ville se an om jeg får mens i løpet av to uker. Får jeg ikke det kunne jeg ta kontakt med dem igjen. Har følelse av at det kan ha vært en graviditet som ikke har blitt noe, og at jeg fortsatt går å bærer på fosteret, men er ikke sikker, siden jeg aldri har opplevd dette tidligere. Har testet negativt to ganger og det er ca 6 uker siden forrige mens.

Skrevet

Det er ikke unormalt å gå noen uker over tid før testen blir positiv. Det spørs jo hvor fort HCG nivået i urinen stiger. Ei venninne av meg gikk over en måned før en test ble positiv.

Skrevet

Var her å leste det dere hadde skrevet... vet hva sa betyr, men hva betyr MA???

Skrevet

MA betyr "Missed Abortion". Det betyr at fosteret dør, men kommer ikke ut av seg selv - kan i hvert fall ta lang tid.

Hos meg ble det oppdaget på ordinær ul i uke 18. Hadda da vært dødt i 3-4 uker uten at jeg fikk noen symptomer på at noe var galt - annet enn masse bekymringer og uro. Ingen blødninger eller smerter.

Skrevet

Har hatt en MA. Det ble oppdaget i uke 11. Da hadde spiren vært livløs siden uke 7 viste det seg. Jeg blødde littegrann og ante uråd så jeg gikk til legen. Så kom det for en dag at den lille var stoppet opp. Ettersom kroppen ikke ryddet opp selv, var jeg inne til utskrapning.

Skrevet

Hadde MA i uke 12. Hadde ikke merket noe som helst og var til UL bare for å sjekke at alt så bra ut. Måtte til utskrapning. De sa det kunne gått en tid før det kom ut av seg selv. Jeg synes det er så rart at kroppen ikke merker det. Den er ellers så utrolig fantastisk innrettet. Men jeg hadde ihvertfall ikke noen blødning eller tegn på at noe var galt.

Skrevet

Jeg hadde en del symptomer på graviditet, men tok ikke en test før en uke etter IKM. Kan alle hormonene være ute av kroppen da hvis jeg har en MA? Får vel bare vente et par uker, som legen sa, før jeg får evt. svar. Kroppen kan vel også være litt i ulage hvis mensen har "hengt seg opp". Det kan vel kanskje gi "graviditets-symptomer".

Skrevet

hei anita,æ hadd en sa i påska...å æ fikk stooore smerta i eggstokkan å blødning me klumper,så æ va te legen å d vist sæ at æ hadd en sa da:(

d va veldi vondt,smertan va så kraftig.....men vi prøve på nytt å håpe på d beste,håpe d går bra me dæ da:)

lykke te,klæm fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...