Gå til innhold

Sykehuset.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen flere her som føler at de må greie dere selv etter fødselen pga at dette har du gjort før?

følte det slik da jeg skulle ha nr tre.

Det var da fem år siden sist og følte meg faktisk ikke så sikker.

Spurte etter hjelp med babyen,men fikk høre at dette har jo du gjort så mye at dette klarer du selv.

Syntes at alle har rett til lik hjelp på sykehuset.

Har jo vært gjennom en fødsel og det er godt å bli tatt litt vare på.

Håper at det blir annerledes nå med nr 4.

Fortsetter under...

Skjønner hva du sier, og kjenner meg igjen. Etter nr en var det også lite hjelp å få, for jeg var jo sykepleier selv.. Men jeg hadde jo ingen erfaring med babyer annet enn det teoretiske jeg lærte i utdanningen, eller i det å være mor selv om jeg var sykepleier. Fikk absolutt ingen hjelp jeg, verken til stell, avlastning om natta når den lille var urolig eller til ammeteknikk. Med nr to ble det ikke bedre. Har alltid redd opp og skfitet på sengen på sykehuset selv, hentet min egen mat og tatt barnet hele døgnet alene. Har egentlig ikke vært noen vits i å være på sykehuset annet enn om noe uventet skulle oppstå med meg eller den lille. Ei jeg fødte sammen med (første gangsfødende) spurte personalet om de kunne se til den lille mens hun dusjet, svaret var : "jaha, hvordan tror du at du får dusjet hjemme da om du ikke kan la barnet ligge litt alene?" Det endte med at hun måtte sette barnesengen utenfor dusjen, for personalet mente hun bekymret seg unødig om barnet ikke kunne være alene ti minutter. Det sier vel alt. Nå skal jeg ha nr tre, og eneste grunn til at jeg blir på sykhuset noen dager er for å få igang ammingen. Har to små hjemme som nok ikke vil klare å la meg sitte i fred med den lille når mating er nødvendig, og det kan fort bli stressende. Nå gruer jeg mest for etteriene, dette ble ikke tatt alvorlig sist og det endte nesten med at jeg ikke orket å amme fordi jeg ble så dårlig hver gang. Fikk kun smertestillende en gang under oppholdet med beskjed om at det umulig kunne være så vondt som jeg sa.. Huff. Gruer meg nesten til fødsel nå jeg. Ville helst føde hjemme, men min mann sier nei.

Ja etterriene er veldig vonde.

Fikk smertestillende etter nr tre,men prøvde å holde ut så lenge som mulig før jeg spurte om det.

Har hørt at etterriene blir verre for hver gang, så jeg må si jeg gruer meg til det nå. det var d... vondt sist.

men vi får bare forlange smertestillende,eller kansje ta med noe hjemmefra så vi kan ordne det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...