Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når han er våken... Han gjør så lite ut av seg. Den eneste gangen han gråter er når han vil ha mat og når han faller i søvn. (Så der er vi jo priviligert)..

Vil jo liksom aktivisere han. Men han ligger jo bare der og lager de artige grimasene innimellom og tar tak i fingern min. Men ellers... Jah, så bare ER han? Enten ligger vi på gulvet eller så ligger han i kroken min. Og det er da jeg syntes så synd på han....

Er det normalt? 2 uker gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen din høres helt normal ut. Jeg syntes også så synd på min i starten. Tenkte på hvor trygt det hadde vært inni magen og nå var han ute i verden og skulle oppleve alt for første gang. Ikke bare positive ting men også smerte, ubehag og redsel. Kanskje vanlig å tenke litt sånn i starten. Ikke vet jeg.

Alt ble bedre når han begynte å smile. Da kunne jeg slappe av på at han hadde det bra.

Skrevet

Nå er han jo bare 2uker gammel og da er det jo ikke så mue man kan aktivisere dem med. Vi hadde papir ol med mønster på som han kunne se på, pratet og sang + masse kos.

Skrevet

Å så bra å høre :) Jeg er jo litt bekymra når han bare ligger der, da... Men hva skal en gjøre, liksom....

Han smiler innimellom. Trekker hvertfall på smilebåndene. Så jeg får vel prise meg lykkelig for at - hadde han hatt det vondt, ja så hadde han vel "sagt" i fra? ;)

Skrevet

Kjære deg, de første ukene gjør de ikke stort annet enn å sove, spise og bærsje. Etter hvert som ukene går kommer du til å se at han blir mer "våken og med" i blikket - da kommer det også et smil etterhvert. Ta det helt med ro - babyen din er akkurat som alle andre babyer :-)

Skrevet

Det hadde han nok! Små babyer er jo "innstilt" på å se på ansikt og ser best fra 20-30cm avstand i begynnelsen, så kanskje det er nok underholdning og stimuli for babyen å se på deg og pappaen.

Skrevet

Høres ut som du har fått en rolig og fin baby.

Bare nyt det og kos deg. Tida går altfor fort til det blir betraktlig mere action...

Skrevet

Du er en god mamma du... det er lov å bekymre seg litt.. men slapp av.. han har fått en mamma og en pappa som vil lære han masse, han er bare ikke helt klar for det ennå! Nyt den fine og rolige tiden, snart vil han aktiviseres hele tide :-)

Skrevet

HAr det akkurat sånn som deg!:) Tulla er 19 dager..

Skrevet

*snufs* Det var fint sagt, Pia & C-F(l).

Det er vel nettopp det; to foreldre med lopper i baken. Som vil lære han ALT.

Skrevet

Føyer meg i rekken jeg. nå har ikke jeg en stille baby bare så det er sagt. Hun sier godt ifra. Jeg tror det er litt hormoner som svinger også jeg. jeg fikk klump i halsen og gråt masse de 2 første ukene av ALT. Tenkte masse på den traumatiske overgangen det er for babyen når hun kommer ut i verden. syntes så synd på henne. Men nå er det bedre. Nå kan jeg til og med le litt når hun gråter. Syns det er fryktelig komisk at hun er så dramatisk av seg.

lykke til, det blir bedre. Og dessuten: det er bevist at det er nettopp slike følelser som gjør at vi blir forelsket i babyen vår og gjør at vi blir bedre mødre.

Go hormones!!!

Skrevet

Signerer Thel27 jeg!

Babyer er jamen meg veldig forskjellige skjønner jeg, men noe å bekymre seg for har man uansett.

Skrevet

Det er helt normalt, det er sånn de er de første ukene! :D

Du skal bare nyte at han er rolig og har det bra... Det beste du kan gi ham nå er nettopp ro og fred, og vise ham at han har foreldre rundt seg som er glad i ham. Alt han trenger foreløbig!

Husker at jeg hadde de samme tankene med min sønn når han var ca 2 uker gammel. Hadde liksom lyst til å ta ham med i lekebutikken eller noe...he he. Men det kommer etterhvert ;0) De første ukene har de mer enn nok med å bare "være".

Klem

Skrevet

Han er bare to uker, og da har han mer enn nok med å bare ligge der å kikke rundt seg og på mamma og pappa. Det er mer enn nok stimuli for en så liten en:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...