scubagirl med scubababy Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 ..... 3 uker før termin? Leste her et sted at det er frivillig om man ønsker å gå ut i permisjon før termin.. Leste samtidig at dersom man velger å jobbe frem til termin, mister man de 3 ukene med betaling fra NAV... Hvorfor jeg lurer er fordi det er midt i ferieavviklingen her på jobben at jeg skal ut i permisjon. Jeg trenger en vikar som kan jobbe for meg i 9 uker av den permisjonen jeg trodde var pålagt før og etter fødsel. Skal jobbe 50/50 hjemmefra fra uke 7 etter fødselen. Håper noen kan svare meg.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Du må ikke gå ut i permisjon 3 uker før, men da mister du de ukene. Sant det.....
scubagirl med scubababy Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2007 Takk for svar... Hvor i lovverket står det? I arbeidsmiljøloven henvises det liksom til at 3 uker før fødsel og 6 uker etter er forbeholdt mor... Skjønner jo at man ikke kan få i pose og sekk. Dersom jeg velger å jobbe frem til fødsel, kan man ta en 50/50-løsning i disse 3 ukene? Hvorfor jeg spør er med bakgrunn i ferieavvikling etc. på jobben akkurat denne tiden. Om jeg ikke får gjort så mye fornuftig, kan jeg i værste fall svare telefonene som kommer. Vil jo selvfølgelig ta hensyn til kroppen. Sier kroppen stopp, så gjør den det.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Nei disse 3 ukene må du ta 3 uker før ul termin ellers mister du de. Mors 3+6 uker kan ikke tas ut i gradert uttak. Her kan du lese og sette deg inn i det selv om du ønsker. http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-041.html
scubagirl med scubababy Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2007 Takker for fine svar.. Ble litt klokere nå ja. Får ta en samtale med NAV når jeg skal levere inn søknaden min...
Smilje med gull i magen Skrevet 23. mai 2007 #6 Skrevet 23. mai 2007 Det samme gjelder om man føder før termin- Er du "skikkelig" uheldig før du 3 uker før termin... heheh ;D Da har du bare 6 uker som er forbehold mor... + den delen som kan deles...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå