Mamman til M&E Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Vi skal ha navnefest. Mye pga at samboer er utmeldt av statskirken og at jeg selv ikke har noe forhold til kirken. Tenker å melde meg ut og heller melde meg inn i Humanetisk forbund siden jeg identifiserer meg mer det de står for. Flotte sermonier har de også.
så var vi 4 Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Vi hadde dåp for pappaen ønsket det. For meg var det likegyldig.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Navnefest! Ingen av oss har noe forhold til kirka. Ei heller står vi i den!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Ingen av delene. Vi glemte det med førstemann, og jeg regner med vi "glemmer" det denne gangen også. Vi har ingen familie å invitere, så da blir sånne dager fort glemt. Tiden gå så fort... - men vi feirer bursdager, da
Linda og lille Oskar Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 Vi valgte dåp, så får han selv velge m han vil bli konfirmert eller ikke. Hvis han vil bli konfirmert i kirken slipper han å døpe seg først, noe han måtte ha gjort hvis vi hadde valgt navnefest.
Har byttet nick ! Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 Navnfest. Dette fordi jeg ikke er medlem av statskirken, pappaen har heller ikke noe forhold til kirken. Men som de fleste mennesker så ønsket vi oss en markering og en feiring av den lille, så da ble det naturlig med navnfest. Veldig fin sermoni også =)
~mamma~ Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 Ingen av delene. Jeg er medlem av Human-Etisk Forbund, men bryr meg lite om seremonier. Det gjør ikke samboeren min heller.
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 21. mai 2007 #8 Skrevet 21. mai 2007 Vi skal døpe fordi vi begge to mener d er viktig med en barnetro.. Han er humanetiker og e e kristen:)Så får barna våres velge selv senere til konfirmasjonen.
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #9 Skrevet 21. mai 2007 Me skal ha fødselsfest som eg velger å kalle det... Ingen av oss har noe tilknyttning til kirka, og om hu velger sjøl å ville konfirmere seg når hu blir eldre så e det hennes valg. Støtter henne uansett.
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #10 Skrevet 21. mai 2007 Her blir det dåp, som det ble med førstemann. Det er pappaens ønske, og greit for meg. Så kan barna heller melde seg ut av statskirken senere hvis de vil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå