Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter sånn med rutinene nå om dagen! Er det flere som gjør det med 10-månedersbarn? Setter pris på om noen vil dele rutinene med meg, de som får det til å fungere bra, dvs. får til å legge dem i syv-åttetiden, sover natta gjennom, har en eller to dupper til en fast tid på dagen osv.

Hvor mye spiser de og til hvilke tider? Heriblant amming?

Når sover de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jenta mi er 10 mnd om et par dager. Det er litt knot med søvnen på dagtid, (vipper liksom mellom 2 og 3 lurer)

men ellers er rutinen på plass;)

Hun våkner 6:30. (Av og til 5;( )

Pupp kl. 7, eller 7:30.

Frokost kl. 8.00 (brødskiver, kavring m/kefir eller havregryn m/kefir)

Første lur kl. 10-12 (varierer litt, ofte tidligere. Spørs på nattesøvnen)

Formiddagsmat kl. 12.00 (risgrøt m/pære. Hender hun får avokado eller noe annet også.)

Andre lur er før middag en gang. Den er litt udefinerbar for tiden. Men er gjerne lang! Rundt 13:00 er fint.

Middag mellom kl. 15:00 og 15:30.

Siste lur er på vei bort. men hvis hun er trøtt, sovet lite så sover hun gjerne en liten lur rundt kl. 16:00

Kveldsmat mellom kl. 18:00 og 18:30. Da får hun speltgrøt.

Natt kl. 19:00.

Håper det var oversiktelig;) Jeg skal bytte plass på middag og kveldsmat nå tror jeg, sånn at hun kan spise middag med oss.

Skrevet

Vi som har barn som er født i juli 2006 har startet et eget forum. Var mye på klubbsidene her, men gikk litt lei av at DIB var nede hele tiden. Så kom gjerne inn på forumet vårt. Masse koselige juli-mammaer som er der!!

Gå inn på: julibaby.informe.com (IKKE www. foran!)

Velkommen! :o)

Skrevet

Takk for godt svar. Det var ikke så annerledes enn det vi gjør, men han sover bare to ganger på dagen og det ser ut som han snart trenger bare en...og så er han litt vanskelig å få i mat. Han er veldig glad i puppen ennå.

Skrevet

Vi som har barn som er født i juli 2006 har startet et eget forum. Var mye på klubbsidene her, men gikk litt lei av at DIB var nede hele tiden. Så kom gjerne inn på forumet vårt. Masse koselige juli-mammaer som er der!!

Gå inn på: julibaby.informe.com (IKKE www. foran!)

Velkommen! :o)

Skrevet

Hei!

Jeg har en sønn som er 10 mnd i dag :o)

Han våkner rundt kl 7 hver morgen ( av og til 6, men da får han smokken)

Får en flaske med 120 ml melk, mest for å kose seg med, så bytte av bleie og av med pysjen, så er det tid for å leke litt.

Han bruker å bli trøtt igjen i 9 tiden, da får han en full porsjon med grøt så legger jeg han i halv 10 tiden. Han sover da i ca 2 timer.

Grøt eller brødskive i 13 tiden,og så legger jeg han alt mellom kl 14 og 16.00 sover da ca 1 time. Har en grense på 5, gir han enten middag før han legger seg eller etter, det spørs når han legger seg!

Så er det grøt/ kveldsmat i halv 7 tiden, kveldsstell/ bad etterpå og en flaske med 120 ml melk rett før han legger seg kl 1900

Ikke enkelt dette med mat og søvn, men jeg har funnet ut at jeg ikke orker å stresse så mye med det som jeg gjorde før! Jeg legger han når jeg ser han er trøtt, han ordner liksom dette selv :o)

Hver gang jeg tror jeg har fått en rutine, så forandrer han på den, hehe, men leggetiden er k 19 uansett altså :o)

Skrevet

P.S jeg ammer ikke jeg da, sluttet når han var 6 mnd. og da ble alt dette med mat og soving mye bedre synes jeg! Han begynte å sove hele natten da jeg begynte å trappe ned på ammingen, og ga han mer fast føde på dagtid:o)

Han drikker nå bare 2 flasker med 120 ml, ettersom han begynte å spise mer fast føde ville han ha mindre og mindre melk!

De har vel egentlig ikke behov for mat på natten etter 6 mnd, hvis de får nok mat på dagtid, ifølge ekspertene da :o)

Skrevet

flere 10mnd babyer som er veldig vanseklig å få i mat. trenger seriøst råd og tips

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...