Gå til innhold

1...2...4...6...9..10

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik teller jenta mi som blir 4 i juni. Og hun sliter ennå med fargene.

Er hun veldig sein eller? Lillebroren på 2 er faktisk flinkere å telle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på det.. i allefall vedr fargene. Sønnen min ble 4 i okt og har først nå de to siste mnd vært sikker på farger. Jeg spurte noen som "kan" om dette og fikk beskjed om at fargene ofte ikke sitter 100% før i fireårs alderen. Telling.. jenta på 8 kunne telle til 20 da hun var 2,5, han på 4 og et halvt teller til 20 nå. Ser stor forskjell i barneh jeg jobber og. Har en som skal på skolen nå som ikke kan tallene til 10. Tror (!) ikke du skal bekymre deg ennå.. Les bøker med tall og farger og lek "telleleker".

Skrevet

Har ei jente som ble 4 i mars, hun har kunnet fargene lenge, husker ikke hvor lenge akkurat. Og hun teller som bare det opp til 29 og tjueti, hehe :)

Hun er med i en bokklubb som heter min første 1 2 3, veldig bra serie med 1boka., 2 boka osv, helt opp til 15. Hun har fått bok nr 10 nå, og elsker de bøkene!

Hun er opptatt av tall og telling, men det er jo forskjellig fra barn til barn. Prøv å få henne mer interessert i tall og farger, øve med henne.

Skrevet

Tror nok ikke hun er sen nei. Unger er så innmari forskjellig. Skulle ikke tro mine to var støpt i samme form, menm det er de, for de er like å se på, men helt vannvittig forskjellig ellers.

Det er lett å sammenligne søsken, noe vi alle gjør, men det er veldig feil og kanskje litt "urettferdig" for den som er litt "sen" på enkelte områder, fordi det sannsynligvis skyldes at den andre bare var litt tidlig... Puh... rot. Men, tror jeg fikk sagt det jeg skulle, he he....

Ikke bekymre deg for lille mor du, men føles det bedre skader det jo ikke å ta en prat med ped leder eller annet fagpersonell:-)

Skrevet

--men sønnen mine er en ekspert.. på bokstaver og kan alfabetet. Alle har noe dem kan bedre enn annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...