Gå til innhold

Dagen med 2/3 mnd gml baby... hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er dagen deres da babyen deres er/var ca. 2 mnd gml? Jeg har ennå ikke klart å finne noen rytme med minste. Skal si at barn er forskjellige, så det hjelpe jo ikke stort med å være to barnsmor, :-)

Vet liksom ikke hvordan jeg skal forme dagen. Hvor lenge hun kan/skal være våken og hvor lenge hun burde sove av gangen om dagen... Å stå ute og trille i bare 6 grader og regn er ikke akkurat morsomt... Hun våkner ofte etter bare en liten stund og da må jeg ut og trille, får liksom ikke gjort noen ting. Hun er 2 mnd og sover bra om natta (dvs. våkner hver 3. time for å få mat).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

Gutten min er snart 11 uker gammel og dette er vår dagsrutine :

Han våkner rundt 10. Da står vi opp,vasker stumpen og kler på han for å så mate han.

Så er han våken til klokken er ca.12..Må nok vugge han litt for at han skal sovne. Dette synes jeg er helt greit for jeg storkoser meg med han!

Han våkner igjen klokken 13.30 sånn ca. for å spise. Skifter bleie og mater han igjen. "leker" litt med han og snakker en del med han også. Hehe!

Vel,så sovner han igjen rundt 14.00.

Slike går dagen bort,men når klokken er 19.00 får han pysjamas på og får mat.

Når klokken er 20.00 sovner han og sover til klokken er ca.00.30. Våkner for å gi han pupp,for han sovner med eneste gang.

Så våkner han rundt 5 for pupp igjen.

Og slik er dagene våre.

Ble kanskje litt langt og komplisert dette...

Skrevet

Takk for svaret!

Hvor lenge sover han fra rundt kl. 14 da? når han våkner er han da våken til leggetiden rundt kl. 19? uff, ikke lett dette her, hehe..

Skrevet

nei,er ikke enkelt. Kan tenke meg det er litt slitsomt når det er to stk man må ta seg av.. Nei,han våkner nok igjen en time etter. Så sovner han en halv time etter for å sove en time igjen.

Hvordan er det med to barn da? Hvor gamle er de?

Skrevet

Eldeste jenta blir snart 26 mnd gml, altså litt over 2 år, og minsten er som sagt 2 mnd og en dag gml :-D

Begge er egentlig veldig grei å ha med å gjøre hver for seg, men livet er ikke så enkelt med to sammen! Eldeste er jo så sjalu, problemet er også litt det med språket, for vi snakker et annet språk hjemme, så hun er litt sent når det gjelder språkutvikling, derfor er det ikke alltid lett å utrykke seg. Når itillegg vil ikke minsten sove lenge av gangen, så er ting litt stressende. Har en kjempe flink mann, som lager middag hver dag etter han har henta eldeste jenta fra bhg. Men han føler seg litt trist når eldeste vil BARE ha mamma hele tiden. Han tilbringer masse tid med henne, legger/bader/leverer og henter henne. Uff, da blir han veldig lett irritert av sutringen til eldeste når hun ikke får det hun vil. Og da er alle sur, hehe... Syns jo synd på begge to (mannen og eldeste jenta), må jo dele meg i tre snart for å liksom 'være' der for alle!

Beklager for sytringen, føler at jeg må få blåst ut litt. :-)

Skrevet

uff,ja,det hørtes litt slitsomt ut ja...

Vi er også tospråklige og er selv oppdratt i å snakke to språk. 3 med engelsk på skolen da, Kan nok være litt vanskelig for en som ikke skjønner det helt da. Spesiellt når de er så liten som 2 år..

Supert at du har en mann som hjelper deg! Det kan jeg også skryte av! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...