Gå til innhold

Noen som har hatt svangerskapsforgiftning her inne, eller som har litt peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg burde vel strengt talt ikke være bekymret for har vært på kontroll hos legen i dag!

MEN, hos legen hadde jeg litt høyt bt (145/70). Målte det ca ti min senere og da var det litt lavere igjen.

I tillegg til dette har jeg en slags sviende/nummen følelse der hvor jeg tror magesekken ligger nå, altså under mellom brystene og ca der hvor livmoren begynner (fortalte legen om svien og han sa han trodde det var fordi huden strekker seg eller noe sånt)

Tok urinprøve og den var negativ. Skal tilbake om to dager for å måle bt igjen.

Jeg har også fått litt mer vann i kroppen den siste uken ( sko passer ikke lenger), men ikke sånn at jeg ikke kan bøye fingrene.

MÅ man ha proteiner i urinen for å ha svangerskapsforgiftning?

Noen som kan syntes litt om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har forresten termin 10 Juni!

Skrevet

BT var jo ikke så høyt da, overtrykket kan påvirkes av stress og sånt, det er undertrykket og kombinasjonen mellom de som er faretruende (fikk jeg vite da). Den svie høres litt ut som halsbrann, men det vet du vel best selv da selvsagt. Ville ikke vært veldig bekymret hvis urinen var negativ.

Skrevet

Hei

Jeg lå på sykehuset til observasjon før fødsel bland annet for svangerskaps forgitning. Blodtrykket ditt er ikke så høyt da. Og du har jo greit undertrykk , etter som jeg har forstått fra hva lege og jordmødre sa til meg og andre som lå til observasjon er at det er når du har høyt undertrykk det begynner å bli farlig og det er grunn til bekymmring.

jeg hadde undertrykk som gikk mellom 90 og 100. Over 100 får man blodtrykkmedisiner, så jeg slapp bare så vidt unna.

Overtrykket kan være høyt av mange grunner. Stress blandt annet. Og det kommer ann på om du har sittet rolig lenge nok før de målte. På sykehuset ville de at du skulle ligge i senga ca 20 min før hver gang de tok blodtrykket for at det skulle bli riktig.

Etter som jeg har skjønt er det normalt med masse proteiner i urinen når man har forgiftning. Jeg hadde +3, og masse vann i kroppen.

Hvis urinen er fin tror jeg ikke du trenger å bekymre deg noe spesielt.

Jeg hadde foresten termin 5 juni, og jenta mi ble født 4 Mai. Ho er liten men helt frisk så det går helt sikkert bra med både deg og babyn din skulle du få svangerskapsforgiftning.

Skrevet

Blodtrykket ditt er ikke noe faretruende høyt.. Det er undertrykket som er viktigst.. Jeg hadde 140/90 og 3+ på proteiner i urinen i uke 28.

Den sviende smerten har nok ikke noe med den eventuelle sv.forgiftningen å gjøre.. Hvis du tenker på HELLP så er det sterk smerte, som kommer og da er det FULL FART til sykehuset.. Den smerten kommer og går ikke.. og er heller ikke ulmende..

Legen din vet best, men ut i fra det du sier så ville tro det var vanlige sv.tegn.. ;)

Skrevet

Jeg hadde bt på 155/115 den siste tiden jeg var gravid, men ble aldri tilbytt blodtrykksmedisiner selv om jeg lå til oppservasjon på sykehuset med maaassse vann i kroppen og +3 med proteiner i urinen. Så det er vel forskjellig fra sykehus til sykehus vil jeg anta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...