Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 skal ha dåp om en måned og har helt glemt dette med bordkort.
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 går ann å ta hvit papp og klippe i firkanter, brenne kantene så de får en gylden farge og kantene blir tøffe. Skrive med gull tusj og kanskje en sløyfe el på kortet. Og feste det til glasset med klesklype i tre. På klesklypa kan du jo enten skrive navnet til dåpsbarnet eller datoen for dåpen. Vi brukte dette under bryllupet og funket fint.. et forslag iallefall :-)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har klippet mørkrosa papp i vlangefirkater(, som jeg bretta slik a de sto og en litt mindre lyserosapapp som jeg festa over...på det lyserosapappen tok jeg håndavtrykket i sort og skrev navnen med sølvtusj... Du kan også finne noen fine blader ute i aturen som du kan skrive navnene på..
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 hei, e har laga noen i rosa papp med sølv stoffpapir over. Bretter de i 2 så de står,har skrevet med kalligrafi tusj (sort)på pappen-for så å lime stoffet over. Ble råkult=)for stoffet er gjennomsiktig så en ser navnet igjennom. lykke til med dåpen:)
Mayken Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 vet ikke hvor mange dere blir jeg, eller om dere skal ha det hjemme eller i leid lokale. Vi har hatt dåp vi da, og vi hadde ikke bordkort. Men av en eller annen merkelig grunn så lå jeg faktisk å tenkte på dette i sted. Sikkert fordi vi akkurat har kjøpt nytt hus, og jeg lå å funderte på å ha dåp hjemme neste gang, for det får vi plass til da. Tenkte at det kanskje kunne vært morsomt å kjøpe inn billige vinglass på ikea, og skrive navn på dem med glassmaling, og bruke det som bordkort. Da kan man skrive navn på dåpsbarnet og dåpsdato nede på stettet og navnet til den som skal sitte der på selve glasset. Trenger ikke brenne dem i ovnen, for da kan du bare vaske dem i maskinen etterpå, da forsvinner det og du kan bruke dem igjen til en senere anledning. Elller så kan gjestene få ta med seg glasset hjem og brenne dem selv, hvis de vil ha dem som minne. Bare en liten tanke:)
klar for #2 Skrevet 22. mai 2007 #7 Skrevet 22. mai 2007 Jeg er begynt å tenke litt på den dåpen, og har bestemt meg for å klippe hjerter i lyseblå kartong, og en liten blomst i hvit kartong. I blomsten skal jeg lage to hull og gjennom hullene skal jeg tre ett lyseblått silkebånd som jeg lage sløyfe på. For så å lime blomsten med båndet i hjørnet av hjertet, og så skrive navnet på kortet. Håper du forstår hva jeg mener...
Tiddelidu Skrevet 22. mai 2007 #8 Skrevet 22. mai 2007 Jeg lagde fotavtrykk, scannet det inn og brukte photoshop og skrev inn navn på alle gjestene. Så skrev jeg de ut og limte på bordkort jeg kjøpte på butikken. Ble veldig søte =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå