Gå til innhold

DØNN kvalm/oppkast, men nesten umulig å sykemelde meg...

Anbefalte innlegg

Hei! jeg jobber som lærer på en liten skole. Vi er midt inne i de viktige siste ukene av skoleåret, men karkaterfastsettelser osv. Jeg er sykelig kvalm om dagen, og har til nå klart meg med en sykedag i ny og ne. Nå er jeg skikkelig dårlig, og alt jeg spiser/drikker kommer i retur... Kan jo ikke være lærer i denne tilstanden, men jeg vet at det ikke vil bli satt inn vikar for meg hvis jeg blir sykemeldt, for jeg er den eneste læreren med disse fagene. Dette blir galt uansett hva jeg velger. Andre som er i en liknende situasjon?

Fortsetter under...

Kjip situasjon du er i da.

Men håper det kan ordnes slik at du slipper å gå på jobb å stresse deg gjennom en dag om du ikke har energi til deg. Uten mat og drikke må du føle deg skikkelig slapp.

Off - føler med deg. ;)

God bedring.

Takk for medfølelse :-) Ja, dette er litt kinkig... Men jeg må jo sette helsa først. Tror jeg skal spørre legen om aktiv sykemeldig, sånn at jeg kan komme og gå som jeg vil. Ser ingen annen løsning akkurat nå. He he. sitter i sofaen fremdeles i morgenkåpa, og presser nedpå noen popcorn... Ikke særlig sprek nei :-)

Håper du har et "lett" svangerskap, og at alt går bra med deg og den lille!

Klem :-)

Åh...skjønne deg så godt... E' åsså vanvittig kvalm, å kaste opp alt! Her har vi åpen løsning på jobb, å det e' ganske lytt så eg øve meg på å spy stille:) Men det e' fryktelig slitsomt.... Høres lurt ut med aktiv sykemelding så du ikke slit deg helt ut, stakkar! Har vurdert det sjøl, så eg får se kor længe det går an å ha det sånn her.

Lykke til, å kos deg me popcorna:)

Ja kanskje aktiv sykemelding kan prøves ut. Håper dine andre medarbeidere og sjefen din setter pris på at du da vil prøve å komme på jobb. ;)

Har ikke vore så kvalm at eg kaster opp - men har hatt noen uker med kvalme som har sittet hele dagen. Men har gitt seg nå siden 16mai - håper det er over for denne gang. ;)

Lykke til med arbeidslysten og håper deres kvalme gir seg snart. ;)

Hei!

Det høres ut som om du har en tøff periode! Og så er det jo litt skummelt hvis du ikke får i deg noe næring heller. Jeg synes at du bør snakke med legen så fort du kan, og tenk på at det er ikke ditt ansvar å holde skolen gående :-) det finnes vel en rektor? Lykke til i alle fall!

Annonse

Kvalmen er noe forferdlige greier, tar alt av energi. Jeg er MYE bedre, etter intensiv akupunktur behandling, først to ganger på rad, så tre dager på rad. Nå er jeg ikke til å kjenne igjen :o) Er fortsatt tom for energi, men kommer meg gjennom dagen med masse søvn på natten, hvile på dagen og ettermiddagen. Akupunktøren sa til meg at jeg skal ligge på høyre side, og passe på å ikke bli sliten, det forverrer kvalmen. Synes aktiv sykemeld er på sin plass siden du ikke ønsker å sykemelde deg fullt. Det har jeg gjort, jeg er ikke uunværlig heldigvis, og ingen papirbunker som hoper seg opp, når en jobber som sykepleier. Men som ovenfor skriver, det er ikke ditt ansvar å holde skolen gående....

...også må du prøve med varm mat istedetfor kald. Jeg merket at jeg ble litt bedre etter middag. Nå går det i havregrøt og risgrøt, og det hjelper. To uavhengige har anbefalt meg dette. Håper du finner noe å dempe symptomene med så du kommer deg litt lettere gjennom dagen :o)

Tusen hjertelig takk for all respons! Jeg hadde en lang prat med rektor i går kveld, og han var helt super. Sa at jeg skulle tenke på meg selv, og at det bare fikk gå med jobben. Han anbefalte meg aktiv sykemelding, for da kunne jeg komme og gå som jeg ville. Skal til legen nå i ettermiddag, og skal prøve å stable meg på beina før den tid. (ligger i senga ennå, med en pakke med riskaker innen rekkevidde.)

takk for tipset om akupunktur! Når/hvis jeg blir litt bedre, skal jeg prøve å få karra meg dit.

Lykke til videre jenter :-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...