fiona71*2pp Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Bruker dere engangssprøyte, eller sånne medisinkopp. Eller har dere på en skje? Vi sliter fælt her, og jeg mistenker snuppa for å klare å spytte ut alt når jeg putter flaska vekk
FuriLaks Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Hehe. Her trylles det gjennom morsmelka foreløbig, syns det er helt greit å ta tran med sitronsmak selv, men takler ikke lukta ved å gi til han! D-vitamin dråper er veldig fint syns jeg! Helt luktfri:)
Mamman til M&E Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Git ikke tran ennå, kanskje litt dårlig samvittighet for det men da jeg prøvde brakk han seg så voldsomt at jeg ikke orket å gjøre det. D-vitamin dråper - hva er det? Hørtes ut som et alternativ :-)
Learning to fly Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Tar litt tran i ett beger, og setter begeret i en liten skål med varmt vann ofr å varme tranen. De er jo vandt med varm melk. Så tar jeg en minste t.skeen vi har varmer den litt, og tar litt tran på den (lunken tran), smiler mitt bredeste smil og prater vennligt og lyst. Så tar jeg skjeen halveis inn i munnen og holder den der til han har smattet det i seg. Tar du skeen ut med en gang, renner det ut. Jeg har litt tørkepapir under haka, i tilfelle noe renner ut. Slik fortsetter jeg til han har fått det han skal. Nå etter noen uker med varm tran, gir jeg den kald. Han liker tranen:) Er 9 uker.
FuriLaks Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 D_vitamindråper får man kjøpt på apoteket, er veldig lett å gi! Siden vi her oppe i nord ikke får nok D-vitamin gjennom sola, trenger vi ekstra tilskudd, er visst det som er det viktigste i tranen for babyene. Og omega3 da selvfølgelig, men det får de gjennom melka hvis mamma tar tran:)
Mamman til M&E Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 Jeg tar tran selv så får håpe at noe kommer han til gode også. Skal nok prøve igjen men ikke heeeelt ennå
Miss Venus Skrevet 21. mai 2007 #8 Skrevet 21. mai 2007 Vi hadde samme problem inntil vi prøvde "kaptein Sabeltanns familie tran". Denne har i tutti frutti smak(om enn noe kjemisk smak), den smaker og lukter ikke tran! Har vært redningen for oss, vanlig tran tar hun ikke... Denne kan gis til spebarn og kjøpes på vanlig matbutikk.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #9 Skrevet 21. mai 2007 Jeg ga min d-vitamin dråper lenge fordi hun nektet å ta tran fra 4. mnd. Men så prøvde jeg igjen nå når hun er 7 mnd, blandet det inn i grøten og faktisk så spiser hun den uten å rynke på nesa. Jeg syntes det smaker helt forferdelig, men så lenge hun spiser det med stor lyst så er jo det bare fint De anbefaler tran fremfor d-vitamin fordi tran har mye bra i seg som babyen trenger, men hvis de absolutt ikke vil ha tran skal man gi d-vitamin. Bedre enn ikke noe liksom. D-vitaminen er det viktigste i tranen De skal jo bare ha 5 dråper med d-vitaminen, så den er lett å gjemme i maten.
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 21. mai 2007 #10 Skrevet 21. mai 2007 Flere med samme erfaring som oss, ser jeg! Tran var umulig å få "smugla" i han helt til vi prøvde denne. Nå er det "MMMMHHHHHHHHH"!
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 21. mai 2007 #12 Skrevet 21. mai 2007 Teskje + tøysmekke slik at det ikke renner på klærne = intet problem! :-)
Yo&La+spire Skrevet 21. mai 2007 #13 Skrevet 21. mai 2007 vi gir med teskje. veldig hyling i begynnelsen og eg gav helt opp og orka ikke mer, men pappan gav seg ikke....nå tar hun dosen sin med litt rynking på nesa:) trengte bare å venne seg til:) Ikke gi opp!
missy mamma til jonatan Skrevet 21. mai 2007 #14 Skrevet 21. mai 2007 gir det med t skje han er kjempe flink når det gjelder sånne ting. eneste han lager er litt grimaser. hhehe. han tok også hostesaften fint når vi var syk og sånt. er kjempe stolt over han. ikke noe problem her vi berre sier . ååååå så godt , s smiler han
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #15 Skrevet 21. mai 2007 i vippestolen,med skje, litt og litt.litt renner ut igjen,men det går nå ned på ett vis i begynnelsen hylte han,nå rynker han bare på nesa;) og ler etterpå!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 21. mai 2007 #16 Skrevet 21. mai 2007 Jeg gir henne tran med engangssprøyte, tar det i forbindelse med badet. Da er hun så gira og gleder seg til å bade at hun ikke merker den spruten av tran som skytes inn i ganen. Skjelden det renner noe ut igjen, overraskende nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå