Gå til innhold

BEA -77 ---> Se hit er du snill ;)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg så i et annet innlegg her om at du hadde lap i januar og ble gravid i 2. PP. Jeg hadde selv lap 14.mars, blødde hele den 1.PP og nå er jeg på dag 36 i 2.PP. Har hatt veldig uregelmessig mens, fra ca 34-50 dager. Har hatt litt blod på papiret en 3-4 dager, ikke sammenhengende, denne PP. Prøver å kjenne etter om jeg kan "føle" at jeg er gravid, men finner ingen symptomer sånn som ømme pupper, kvalme osv. Det eneste jeg har kjent er sånn mensmurringer i ca 2 uker nå. Blir aldri klok på denne kroppen, så derfor tør jeg ikke teste enda.

Men hva sa de ang din lap? Har du regelmessig mens fra før og eggløsning? Merka du at du var gravid? Symptomer osv?

Da jeg hadde lap så spylte de gjennom egglederne og fant ut at de var åpne, og brant hull på eggstokkene da de fant ut at disse var tette av cyster. Ifølge legen så skulle jeg ha stor sjanse til å bli gravid de førstkommende 3 mnd etter lap. Jeg håper og håper, men tør ikke teste enda da jeg er redd det blir negativt, noe som resulterer i at jeg blir skikkelig deprimert.

Dette ble utrolig langt, men jeg håper du leser igjennom og svarer meg....

Gratulerer med graviditeten forresten ;)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9357956-bea-77-se-hit-er-du-snill/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

Hei Mrs. og Mr. Chubby, 2005

Beklager men så ikke denne før i dag jeg...

(holder til inne på 2.trimester)

Vi var uforklarlig barnløse, hadde noenlunde regelmessig mens (ca 30 +/- noen dager) Mannen hadde litt lave verdier på sine sædprøver, men ikke så lavt at det egentlig skulle påvirke kjangsene våre. Mine blodprøver viste også litt lave verdier med hensyn til hvorvidt eggløsning fant sted eller ikke. Men jeg fikk alltid frem positivt svar på eggløsningstester og fire runder med pergo hjalp ikke i det hele tatt. Jeg mente også at jeg hadde noe kort lutealfase. (11 dager) Så alt i alt var det sånn litt smårusk, men ikke noe av dette skulle forklare at vi trengte 2,5 år på å bli gravid i følge gynekolog. Jeg ble nærmest tvinget til å ta lap. Var veldig skeptisk men skjønte at jeg ikke fikk prøverør før denne testen var tatt så jeg bestemte meg bare for å gjennomføre den. På lapen fant de ikke noe galt, men de hadde måttet bruke litt trykk for å skylle egglederne. Kirurgen mente dermed at der hadde vært litt "rusk". Jeg dro hjem ganske oppgitt og lei av det hele. Hadde forberedt meg mentalt på at det kom til å bli prøverør. Las masse inne på forumet for assistert befruktning og vi hadde også bestemt oss for eventuelt land å adoptere fra, dersom prøverør også skulle misslykkes. Begynte å fortelle alle rundt oss at det trolig ble prøverør til høsten osv. Jeg hadde ingen forhåpning om at jeg skulle bli gravid i de tre pp jeg hadde fått vite at jeg hadde større kjangser i etter lapen. Sambo er heldigvis optimistisk av natur og den pp jeg ble gravid nærmest tvinget vi oss selv til å gjennomføre samleie. (forøvrig det eneste den måneden) Hadde positiv eggl.test så vi visste at vi "traff", men det hadde vi jo gjort hver mnd i over to år, uten resultat. Men så begynte merkelige ting å skje, ante egentlig at denne gangen var det noe på gang. Men hadde blitt skuffet så mange ganger at turte ikke engang å håpe. Men testen var positiv den og nå er jeg straks ferdig med min 4. måned.

Så fatt mot alle sammen. Når det tilslutt klaffet for oss, kan det også klaffe for dere. Ønsker alle slitere masse lykke til, vet nøyaktig hvordan dere har det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...