Gå til innhold

Konsert i uke 24, farlig for foster?

Anbefalte innlegg

samboeren min og jeg hadde bestilt biletter til en konsert 10.juli før jeg viste jeg var gravid. glemte å spørre jordmor sist time, men kanskje noen her inne som vet om det kan være skadelig for foster?

kan hende det er litt dumt spørsmål, men vil ikke gjøre noe som kan skade den lille...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9357364-konsert-i-uke-24-farlig-for-foster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal på samme konserten tipper jeg :o)

Tidligere tenkte jeg at det kanskje blir ubehagelig med mage og at jeg kan være i dårlig form etc. Men hadde ikke tenkt på at det faktsik kan være skadelig for fosteret. Må være forsiktig med dytting og ikke stå lengst frem selvfølgelig, men hva med lyden....? Hm.... Jeg tror det skal gå bra, men kanskje greit å spørre jordmor eller lege. Jeg har ikke neste time hos lege før 27. juni. UL 14 juni. Må prøve å huske og spørre da.

Si gjerne fra hvis du får noen kloke svar andre steder!

lenge leve metallica :):) jeg fikk bestilt meg billetter til meg og samboeren om mårran den dagen de ble lagt ut for salg. så dro jeg hjem fra jobben og fikk en positiv test. har egentlig slått fra meg tanken på å dra på konserten jeg, men så innbiller jeg meg jo at den høye lyden ikke er bra for den lille.. så håper noen andre her kan svare...

Jeg kan ikke tenke meg at det skulle kunne være farlig for den lilles hørsel. Jeg sjekket litt det der med lyd og sånn sist jeg var gravid, fordi vi la parkett midt i svangerskapet, og da syntes jeg vi hamra og banka noe voldsomt, og jeg ble usikker på om det var skadelig. Beskjeden jeg fikk da, var at fosteret ligger meget godt beskyttet inne i livmoren, omgitt av vann, så det er minimalt det egentlig hører. Noen vibrasjoner kanskje, men så lenge det ikke er så høyt at DU får skikkelig vondt i øra, så tror jeg det går veldig bra : )

Annonse

jeg var på konsert helt på slutten av mitt forrige svangerskap og det var ikke noe problem. jeg hadde hørt med lege ol på forhånd. min sønn er no 2,5 år og har ikke hatt noen problemer med hørselen pga dette. jeg hørte også på mye høy musikk hjemme og sønnen min elsker musikk den dag i dag... Du kan trygt gå på konsert, men hold deg unna de trangeste stedene hvor du kan bli dyttet på.

det er godt å høre jeg kan dra med god smvittighet:)også trenger jeg ikke være redd for å være den eneste med mage heller, tenkte kanskje det ville se litt rart ut, men jeg er jo ikke den eneste:) gleder meg masse ti konserten nå!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...