Gå til innhold

soving på en 9 månders baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente snart på 9 månder og hittil har hun sovet en eneste natt sammenhengende. vanligvis legges hun rundt åtte-halv ni på kvelden, sover i ca en time før helvete bryter løs. da er hun halvvåken og forlanger flaske( med vann) og smokk og byssing og hun roer seg ikke før jeg legger meg ned med henne. Sove i egen seng er totalt uaktuellt. Hun har sovet i min n i to månder. Fikk Phenamin til henne, men det fungerte i kun ei uke og så var den moroa over...

Hun får grøt rett før hun legger seg og så mye mme som hun orker, som regel rundt 150 ml. Jeg begynner å bli temmelig tynnslitt i nervene her og dette går og ut over storesøster som skal på skolen.

Er ikke tilhenger av Ferber metoden for jeg mener at det er en grunn til at en så liten baby ikke vil sove.

Og så står hun opp senest seks om morgenen. Sover to strekk på dagen som er ganske lange og jeg log da passer jeg på å sove selv.

Hadde aldri slike problemer med min eldste og ser ikke selv i alle fall at jeg gjør noe galt her.

Noen som kan gi meg gode forslag her på hvordan få henne til å sove bedre og få kvalitetssøvn før jeg går på veggen her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser det skal holdes foredrag om søvn på Foreldre og Barn messa, skal dit...Karin Naphaug som foreleser der har skrevet en bok som ikke går på Ferbermetoden.

Skrevet

Takk, andre??? Skal ikke på messen...

Skrevet

tulla(7 1/2) her er også våken etter 1 time og så videre hvis hun får grøt tett opp til legge tid!! Vi gir nå grøt ca kl 1800, og så legger hun seg kl 2000. Hun får da kun pupp rett før hun skal sove. De dagene hun får grøt nærmere sengetid er h... i gang!! Våkner mye, men hun roer seg heldigvis med smukken da!

hvis jeg var dere ville jeg prøvd å gi grøt tidligere:o)

Lykke til!!

Skrevet

Har ikke lest boka til Naphaug, men har lest en del av henne svar både i Foreldre og Barn og på div. nettsteder. Hennes standardløsning på alle problemer er varianter av skrikekurer/ferbermetoden.

Sitat fra et intervju med Naphaug i Aftenposten:

"Når det gjelder barn mellom 5- 6 måneder og 1 ½ år, tar hun utgangspunkt i metoden som er utviklet av professor og barnelege Richard Ferber ved søvnlaboratoriet ved Children's Hospital i Boston."

Her er en tråd med linker til flere metoder:

http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?t=431118

Skrevet

Nettopp dette med skrikekurer jeg vil unngå. Er av den mening at det er en GRUNN til at en liten baby skriker og ikke vil sove og den grunnen vil jeg finne!

Tar gjerne i mot tips av alle slag og har prøvd grøt både sent og tidlig uten at dette ser ut til å ha noen innvirkning på tulla mi.

Skrevet

kanskje hun er alllergisk mot noe i grøten, og reagerer med mageondt/ubehag. Det gjorde 5- åringen min, han skrek sjelden, men var veldig urolig på natten!! han var allergisk mot melk, egg og hvete!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...