Gå til innhold

Når går man første gang til legen da?


Blomst75- 24.07.05 +

Anbefalte innlegg

Sist jeg var gravid var jeg endel hos lege, min priv.gyn. har UL, og var endel der, ås jeg så mitt lille nurk mange ganger i løpet av sv.skapet..

Ringte dit nå, men å er det jo nye regler, sakl til henen første gang når jeg er ca 10 +3.. Skal evt til fastlegen min før det.. Men når er det "vanlig" å gå første gang til legen? Føler at jeg gjerne vil med en gang, sånn for å komme i gang og inni i systemet liksom :o) Er 5 +3 i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg lurer på akkurat det samme..Er 6+1 idag. Leste på nettet at man bør dra til legen før uke 8, så det kommer jeg til å gjøre..Gratulerer forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk beskjed om å komme til legen først i uke 10-12. Det er vel ikke så mye de kan gjøre/sjekke før den tid? Eventuelt er det jo UL før det da, dersom det er indikasjoner for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i uke 6 da jeg ringte til legen. Fikk vite at jeg skulle komme dertil når det var 8 uker siden siste mens. Der er åpenbart litt forskjellige prosedyre rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til legen om 3 uker, da er jeg 10+3. Fikk beskjed at det var vanlig å komme mellom uke 10 og 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Det er med andre inividuelt når man kommer til første legebesøket.

Jeg ble bedt å komme 4 Juni. Er i min 7 uke nå. Jeg vil be om tidlig UL fordi jeg mistet en gang før jeg ble gravid denne gangen. Håper jeg får det! Da vil jeg nok bli mindre bekymret for om noe er galt osv..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første kontrollen er ikke før uke 12. De tar ikke alle prøver og sånn før da! Det er ingen hensikt med å sjekke blodprosent, ta blodprøver osv. før den tid. De som får timer før, er det som regel for samtale og sånn, men ikke prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til min første kontroll når jeg var 10uker, da tok de alle prøver osv. Men føler ikke at jeg hadde hatt noe behov for å gå tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...