Gå til innhold

Angrepille...??? Jeg trenger hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er altså greia:

Mannen min er ikke klar for barn, og jeg vil ikke ha en baby han ikke er klar for.

Dilemmaet blir da at vi hadde ubeskyttet sex på dag 11 i syklusen (natt til søndag).

Nå ber han meg gå på apoteket for å kjøpe angrepille.

Jeg vil som sagt ikke ha en baby han ikke er klar for, men av en eller annen grunn knyter det seg i magen min når han snakker om angrepillen... Jeg vil jo ikke være gravid nå, så da kan det vel ikke gjøre noe?? Samtidig som hele kroppen min sier at IKKE SPIS DEN!!

Hvorfor er jeg så imot nødprevansjon? Jeg finner ikke frem til grunnene, jeg bare vet at jeg ikke vil??!!

Noen andre som har vært i samme situasjon? Jeg føler jeg må kunne argumentere for at ikke jeg vil ta pillen. Kan liksom ikke bare si at 'Nei, jeg vil ikke!'.

Ønsker feedback på negative/positive sider/ting ved angrepillen.

Gjerne starte en liten diskusjon rundt temaet :-)

Signerer som Anonym i dag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok ikke tatt en angrepille om jeg hadde hatt ubeskytta sex (i et fast forhold i alle fall), men så er jeg også imot abort (for min egen del, andre folk kan gjøre som de vil). Men... jeg må vel si at jeg synes at en angrepille nå er bedre enn en abort om noen uker. Både fordi fosteret ikke er mer enn et lite egg nå og fordi jeg tror en angrepille er lettere på både psyken og forholdet. Jeg kan ikke si til deg hva jeg synes er best for dette må være din egen avgjørelse, helt og holdent!

lykke til...

*klem*

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg skjønner deg. Samboeren min sa nå om dagen at dersom det gikk hull på kondomen så ville han at jeg skulle ta angrepille.. Da svarte jeg momentant nei! Jeg fikk ikke særlig tid til å tenke før jeg svarte, men min umiddelbare reaksjon var at dette var noe jeg ikke ville ha gjort. Dette fordi vi snart skal prøve likevel !(hører egentlig ikke til her inne. Skal starte prøvingen i løpet av høsten). Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor han sa dette. Vet at han ikke er riktig klar enda, men vi er voksne folk og det hadde ikke vært noen krise om jeg ble gravid. (Er begge over 30!).

Så jeg vil råde deg til å prate med din sambo, si hvordan du føler det. At du er følelsesmessig klar for å få en liten en. At du er villig til å vokse på det dersom du er gravid. Nå vet jeg ikke hvor gammle dere er og hvor lenge dere har vært sammen. Men snakk med ham. Kanskje han bare er grepet av en kortvarig panikk, eller kanskje han absolutt ikke er klar. Det vet bare han.

Lyke til!

Skrevet

En ting til: Ser at dere antagelig er gift? Da har dere jo bestemt at det skal være dere.. Hadde kanskje vært verre om dere 'bare' var samboere og ikke hadde vært sammen så lenge.. Bare en tanke.

Skrevet

angrepillen er ikke en abortpille, den utsetter kun eggløsningen, har eggløsningen skjedd FØR du tar pillen, er det ikke noe hjelp i den

Skrevet

Hvis det er heelt krise å bli gravid nå synes jeg du skal ta den. Som Frøkna sier er det jo bedre enn en abort senere... Men samtidig synes jeg det er dårlig gjort av typen din å be deg å gjøre det hvis han visste hvor nært eggløsning det var... Kan være greit å snakke om sånne ting før det skjer. Jeg og sambo var enige fra vi ble sammen om at det ikke ble abort eller noe om jeg skulle bli gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...