Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke hatt behov for det enda. Men kan det være smart å prøve og vende lillemann til flaska fordi han om et par mnd skal begynne å spise fast føde? Gjør det overgangen fra pupp til grøt lettere på noen måte?

Er vel også smart å vende han til flaska siden det helt sikkert vil oppstå en situasjon før eller siden når jeg ikke kan være der med puppen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan hende du skulle ha tenkt på det før;) kan jo være han nekter, nå som han bare har fått pupp i 4 mnd? victoria vil ikke ha flaske, vi lot det gå for lang tid mellom hver gang, og tilslutt var det stopp. vet ikke om det gjør overgangen enklere, men de som fullammes begynner jo med grøt de også;) det kan jo være lurt å prøve da, så vet du i tilfelle det oppstår en situasjon! :)))

Skrevet

Jenta mi prøvde ikke flaske før hun var 7 mnd. Da fikk hun vann. Hadde først prøvd å gi vann på aventkopp, men hun forsto ikke hvordan den virket med det samme, så da prøvde vi flaske. Den tok hun med en gang!

Vi hadde ikke bruk for flaske tidligere, og jeg kjenner en som nektet å ta pupp etter å ha fått flaske, så jeg ville ikke bruke flaske unødvendig.

Når du har ventet så lenge, så kan du vente til det eventuelt blir nødvendig, tenker jeg.

Skrevet

Mi pie på 5 måneder nekter å ta flaske, tar bare pupp og smokk. Helsesøster sa det ikke var noe bakdel for det kan være vanskelig å venne barna av flaske, spesielt på kveldene. Hun anbefalte å heller venne dem med tutkopp eller vanlig kopp, ev sugerør med tiden. Jeg gir pia vann og annet med tutkopp. Har prøvd nå i 14 dg og hun begynner å venne seg til det. Tror ikke det er tutkoppen det har tatt tid å venne seg til men smaken av vann ++. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...