Gå til innhold

Babyhår...........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjarmøren har etterhvert begynt å få bra langt hår, men nå står det til alle kanter pga kverrviller og ikke minst da det er langt, lyst, tynt og fjonete.

Pappa sier at jeg må klippe ham for at håret skal bli tykt og fint. Hvordan angriper jeg den saken da? Dra ungen til frisøren? Kjøpe hårsaks og klippe selv? I såfall hvor mye?????

Noen med erfaringer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo en gutt, hva om du raker over hodet med barbermaskina rett og slett? Hårtrimmer innstilt på 4-5mm?

Skrevet

Har tenkt på det, men vil ikke at han skal bli så korthåra. For så kort hår har han aldri hatt.

Skrevet

Uff, jeg hadde ikke hatt hjerte til å klippe det nydelige lille fjonete babyhåret til gutten min med barbermaskin!! Til nød klippe de lengste hårene med en liten saks.

Tror ikke du trenger å klippe for at det skal bli fint, tror det blir fint senere av seg selv uansett. :) Jeg ville ikke klipt en baby mye på håret, de er jo så søte med disse fjonene.

Skrevet

Jeg klippet småen min første gang til 1-årsdagen. Da ble han klippet hos frisør mens han satt i vognen. Han satt jo ikke stille så jeg kunne gjort jobben bedre selv hjemme (jeg er ikke frisør). Jeg klipper med klippemaskin - da blir det iallefall jevnt. Småtufser tar jeg med saksen.

De første gangene man klipper en gutt så prøver man jo egentlig bare å få det kort. En egen frisyre har jeg funnet ut kommer med alderen - når håret legger seg naturlig.

Skrevet

Lurer litt på hva jeg skal gjøre med Knøttemor på 4 1/2mnd, hun ser helt fjern ut med denne sveisen... Mørkt hår, så det vises jo så godt også. Hun er helt skalla på et stort område i bakhodet (vanlig hos babyer, men ser likevel teit ut), har laaangt hår på sidene, og vanlig kort babyhår oppå. Har stussa sidehåret litt, det gjorde seg, men lurer på om jeg skal klippe alt så det er like kort som det oppå... Men lett er det sannelig ikke, hun sitter jo ikke i ro akkurat, hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...