Gå til innhold

April: 17 mai fikk jeg andre "kommentar" etter at jeg fikk barn...

Anbefalte innlegg

Hører stadig vekk om at folk får kommentarer fra "fremmende" om hva man gjør galt. At barnet har for mye/lite klær på osv... En gang tidligere var det ei "tante" hjemmefra (vi var på besøk) som ikke klarte å dy seg, og var rystet over at jeg ikke hadde votter på snuppa i den kraftige vinden. Greit nok, det var kaldt, men jeg kan ikke trylle frem vottene som lå igjen hjemme.

Nå på 17 mai fikk jeg kommentar nr to: Ei kranglekjerring fra samme sted som forrige, kjefta meg huden full fordi jeg hadde for lite klær på MEG??!!! Joda, jeg hadde en kjole som var litt utringet, men det var med vilje for å lettere kunne amme... Men hadde også på et ullsjal, så jeg var langt ifra kald.. Iallefall...Jeg måtte bare ikke komme og klage når jeg fikk brystbetennelse!! (Akkurat som om jeg hadde klagd meg til henne..-NOT!) Og hun la ut om når hun hadde små og hvor vondt det var med brystbetennelse... -Gubben klarte ikke dy seg, og slengte tilbake "ja du får huske på det neste gang du skal amme!" (Kjerringa er over 60.. hihi). -Og dagen etterpå ble dama ført på sykehus med lungebetennelse og greier... Kanskje hun skulle passa bedre på seg selv, enn å blande seg borti andres bissniss???

Fikk forresten to kommentarer på samme dagen en gang, om jeg var gravid!! -Da var snuppa 3 mnd gammel!!??? -Skjønner ikke hvordan de fikk til den matten... -Måtte jo ha blitt gravid før snuppa ble født da..hehe.. Men det værste var at jeg på det tidspunkt akkurat hadde gått ned 10(!!) kg, i tillegg til "graviditetskiloene". . Folk er rare... -Og disse to som spurte meg, kjenner meg godt, så jeg forstår ikke hva de kan ha tenkt på...

HAr dere fått lignende kjekke kommentarer? -Syns jeg har fått ganske få... :)

Fortsetter under...

Det er helt utrolig hva folk får seg til å si syns eg. Hvorfor kan heller ikke folk la andre få prøve å feile - finne ut av tingene selv.

Hadde du frøset så hadde du jo tatt mer klær på - det er du som kjenner din kropp best.

Men der er alltid noen som må kommentere alt mulig - tror dem gjør det for å føle seg bedre selv i grunn.

hmmmm komentarer... jo.... men... hmmm må komme på dem og det gjør eg ikke nå i farta dessverre.

Skal prøve og komme sterkere tilbake om eg husker noen... hehe.

Ja, hva og ikke minst hvordan folk blander seg inni vårt liv er ganske rar. Har heldigvis ikke fått sånne 'rare, litt små ekkel' kommentar. De fleste er ganske opptatt av Emma og syns at hun er så søt og Nora også da. Klart når vi er preget av svart hår og brune øyer som er ganske sjelden å se her i Nordland, så er vel derfor de syns jentene mine er søte, vel selvfølgelig er dem det også da, hehe :-D

Ja, folk skal nå bry seg med så mye rart..

Jeg var en "sjenert ammende". Med det mener jeg at jeg var diskret til det komiske når jeg ammet. Liv redd for å sjenere andre...også er jeg vel litt sjenert av meg og var usikker når det kom til dette med amming. Så på det aktuelle tidspunktet var junior veldig liten og jeg veldig forsiktig. En gang jeg var på kafe på et senter bare måtte jeg amme. Vi satt ved et bord innerst i et hjørne og jeg vendt meg forsikkerhets skyld med ryggen til hele lokalet og "smuglet" junior opp under genseren. Ingen synlig hud altså. I nærheten satt en kar på ca 55-60 ventet på lunsjen han hadde bestilt. Han fulgte nøye med og da han så hva jeg gjorde sa han : "Kan du gå på do og gjøre det der? Jeg blir kvalm av det" Jeg nærmest ekploderte og ba han selv gå på do og spise lunsjen sin hvis han syntes det var et greit sted å innta et måltid. Dessuten var vi her først for å spise. Alle sammen!"

*fnniis* må le nå i ettertid. Morsinstinktet er jammen sterkt!

Alt det rare folk skal henge seg opp i! Jeg blir forbanna når folk legger seg opp i det jeg gjør og hadde det vært meg som hadde fått den kommentaren du fikk aprilbaby, hadde jeg nok snudd meg og satt melkestråla i tryne på ham, hehe... ;)

helt utrolig hva folk bryr seg med. Gubben har en sjøgrønn servisebil med gul/rød firmalogo på. Det er gate parkering her. En av naboene her nekter han å pakere langs veien 15 meter unna (plen) vinduene hennes da hun "ikke orker å se på den sirkusbilen dagen lang". Så nå parkerer gubben bare der *fnis*

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...