Gå til innhold

gravid,.. men har begynt å blø..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg er i uke 5 på onsdag. begynte å blø litt i går og blør litt i dag,.. er veldig kvalm... skal jeg ringe legen eller skal jeg vente til i morgen å se, det er vel ikke mye legen kan gjøre når jeg har bynt å blø.. må man ta utskraping når man er kommet så kort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde tatt kontakt med legen med en gang var jeg deg, er ikke sikkert det er noe galt, men vet hvordan det er og gå og være redd for at det har gått galt.

Håper alt går bra for deg da:)

Skrevet

huff det var trist å høre-Men du kan være en som blør i svangerskapet.Jeg testa positiv den 7mai og var 6 uker på vei.begynte blø sammen dagen og var til legen som bare sa vi måttte avente for det kunne gå bra så lenge deet ikke ble smerter og klumper.Mistet 12 mai. var på ul,men trengte ikke utskapning. Ta kontakt med legen du:)

masse lykke til, og dette trenger ikke gå galt!Legen sa til meg at det var mangesom blødde frem til de var i uke 12.

Skrevet

Litt sein med å svare jeg da... Men som hun over meg allerede har svart, så kan det gå bra selv om du blør. Det er faktisk ikke så uvanlig å ha blødninger de første tre månedene av svangerskapet. Vanligvis kommer de av rifter i livmorhalsen pga at slimhinnene er mer ømfintelige. Jeg blødde mer eller mindre jevnlig de tre første månedene selv, og har en flott liten guttetass i dag ;)

Dersom du mister vil både blødninger og smerter ta seg opp, og du vil sannsynligvis merke det på noen måte at du mister (koagulert blod er et dårlig tegn). Beste middel for å være på sikre siden er å ta det heeeelt med ro, slappe av så godt du klarer og unngå tunge løft. Dersom du mister så tidlig så er det sannsynligvis fordi embryoet ikke er levedyktig. Naturen rydder litt opp i ting, selv om det er fryktelig leit å miste...

Håper dette går bra!!

Skrevet

Jeg har mistet tre ganger og jeg begynte og blø om kvelden og neste dag kom alt ut, med smerter. Trengte ikke utskrapning.

Jeg begynte og blø i uke 18 med siste mann og lå på sykehus med truende abort. Måtte bare ligge i en uke bare opp på do. Det gikk bra med oss begge og minste min er nå to år. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...