~mamma~ Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Jenta mi på 8 mnd sitter i kiddo-stol når hun får mat. Der sitter hun stødig, men hun kan ikke sitte selv på gulvet. (Vi har ikke prøvd noe særlig på det heller, for vi vet jo at de helst skal sette seg opp selv før de skal sitte.) Er litt bekymra for om vi gjør noe galt når vi lar henne bruke stolen...
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Vi begynte å bruke Tripp-trapp med pute, da gutten var 6måneder. Han er nå 7måneder og sitter fortsatt der kun når han spiser eller når jeg må ordne noe kjapt på kjøkkenet og han nekter å ligge på gulvet. Det er nok ikke skadelig så lenge man bruker stolen med fornuft og i korte perioder sånn som du : )
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 På helsestasjonen sa de at man kan ha dem i høystol under måltidene fra de er 7-8 mnd, men ikke sette dem opp på gulvet. (tror det er fordi ryggen er sterk nok fra dette tidspunktet, men at de ikke har utviklet reaksjoner for å ta seg imot så lenge de ikke har satt seg opp selv.)
Thula Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Dette stemmer nok ja, så du kan trygt la henne sitte under måltidene
AE84 Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 jada, ikke stress med d, vi brukte tripp trappen når vi "måtte", feks når vi måtte få i oss litt mat selv, og han ikke ville være på gulvet! og da gikk d ikke lenge før vippestolen var noe tull!
Duddlidu Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 Vi begynnte med tripptrapp stol da lillegutt var 6 mnd og begynnte å spise. Var hyggelig å ha hele familien samlet rundt bordet. Støttet opp med litt teppe rundt, og tok han ned når vi var ferdige. Alt med måte tror jeg er løsningen Tror ikke du gjør noe galt.
Mamman til Brage, f: 22.11.06 Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 Min lille er bare 6mnd (i morgen) og han får sitte i tripp-trapp-stolen når han skal spise mat. Han får imidlertid ikke sitte så lenge siden han ikke kan sette seg opp selv enda. Han sitter relativt stødig på gulvet og fanget uten støtte, men jeg tør ikke å la han sitte alene på gulvet bl.a. fordi han ikke tar seg for hvis han mister balansen. Jeg tror ikke det er skadelig at jenta di sitter i kiddo-stol så lenge det ikke blir veldig lang tid hver gang. Det er jo veldig praktisk, og her i huset stortrives iallfall gutten i sin stol!
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 21. mai 2007 #8 Skrevet 21. mai 2007 Her i kommunen går alle babyene til fysioterapeut når de er 4mdr, da benyttet jeg anledningen til å spørre om en del slike praktiske ting. Det var ingen problem å la småen sitte i høystol i korte perioder rundt 6mdrs alder, dette blir IKKE det samme som å sette dem på gulver og det er uansett en mening med at de sitter der, f.eks et måltid.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 21. mai 2007 #9 Skrevet 21. mai 2007 Vi fikk en tripp-trapp stol til den lille med pute og alt,men en skal jo ikke bruke den før barnet setter seg opp gulvet av seg selv,dette fordi ryggen ikke er klar for dette,før det.Så nei,jeg bruker ikkek høystol til babyen min.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 21. mai 2007 #10 Skrevet 21. mai 2007 Det er ikke noe farlig å la de sitte i høystol mens de får mat, selvom de ikke kan sitte selv!Vi bruker det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå