Gå til innhold

Helt knust og veldig redd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter et forhold som har vart i mange år, har jeg bestemt meg for å gjøre det slutt. Kjæresten min er veldig godt likt, tjener bra og er vellykket. Han har også vært en fantastisk mann på mange områder. Men han har sine mørkesider som ingen vet om. Som gjør seg utslag i heftig temperamang og total overkjøring på en del felles avgjørelser. Når han er slik kan han være veldig truende og slem. Og jeg tror ikke jeg orker leve med disse sidene lenger, selv om han ellers er fantastisk.

Saken er at han har (litt bevisst) styrt hele familieøkonomien og tatt alt av formelle ting. Mens jeg har vært den praktiske.

Så i løpet av disse årene har jeg blitt et formelt analfabet. Noe han passer på å gni inn.

Så hvordan skal lille, redde meg klare å komme meg vekk fra denne store psykisk sterke mannen som har meg i sin hånd. Her vi bor er det for det meste hans venner og kun hans familie. Vi bor i et hus som blir finansiert av hans lønn som jeg umulig kan sitte med selv.

Og vi har flere barn. Er så lei meg. Føler meg totalt hjelpesløs. Kommer meg ikke engang til advokat da jeg har en baby og andre barn å ta hensyn til.

Ikke for å snakke om den kampen jeg må ta med han. Han kommer til å gjøre narr av meg, at jeg kan ikke betale en regning en gang (det kan jeg) og at jeg tar i fra barna en familie. Og at barna må vokse opp i en rønne i stede for det fine huset vi bor i nå. I tillegg er jeg glad i fyren. Men han har trakket over en grense nå jeg ikke kan akseptere.

Hvor begynner man? Er så deprimert, lei og fortvila.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan sitte med huset hvis det er til fordel for barna og mannnen din har råd til å bo ett annet sted. kontakt advokat. du kommer under ingen omstendigheter til å havne på "gata".

Skrevet

Dette klarer du. Oppgaven du har forand deg ser sikkert veldig stor og skremmende ut, men du er en sterk kvinne som klarer dette fint. På tide at du viser mannen din at du har egen vilje - og at du ikke er redd han. Jeg ville lest litt under "alenemamma" i kolonnen til venstre her. Det finnes mange flotte jenter her inne som har gått gjennom dette før og som kan gi gode råd.

Fra bunnen er det bare en vei - OPP!

Skrevet

Jeg vil bare ønske deg lykke til framover :) Sier som ei over her: les på alenemammadebatten, der kan du nok få kontakt med flere som har vært gjennom noe lignende, det er mange med både gode og dårlige erfaringer som kan være til hjelp i din situasjon. Vær sterk, jeg tror du har rett i at du må komme deg vekk. Kampen kan komme til å bli hard, men du vil tjene på det, uten tvil :) Og det vil også dine barn.

Klem :)

Skrevet

Jeg ser så enormt mange muligheter for deg!- men ingen av de involverer det livet du har nå.

Vær sterk, og vis mannen din at du kan stå på egne bein. Bare det å løsrive deg fra ham er et steg i riktig retning.

Ingen skal behøve å sitte i et destruktivt forhold, og du snører deg bare lenger og lenger inn i web'et hans. Sårende ord som hans kan gjøre deg usikker og svak nok til å miste all tro på deg selv, men begynn å heve hodet ditt høyt og forsvare din selvverd når han angriper deg personlig. Ikke finn deg i å bli tråkket på, og kom deg ut og ikke se deg tilbake.

Masse lykke til =)

Skrevet

Bare det at du har insett selv at du må komme deg bort fra denne mannen som trykker deg ned er jo et kjempestort steg i seg selv! Jeg får så vondt i meg når jeg leser hvordan du blir tråkket på av din egen mann....En livspartner skal IKKE oppføre seg sånn!!!

Tror det er en ganske vanlig ting det dær med at kontrolerende menn ofte styrer familieøkonomien, jeg vil tro at advokater synes dette er en veldig vanlig problemstilling og at du absolutt ikke er den første med dette problemet. Du er IKKE helt alene om dette! Det er veldig mange som har opplevd dette og om du gjør som de over hær sier, og går inn på alenemorforum så er det nok en masse tøffe jenter der med masse bein i nesa som kan hjelpe deg litt!!!!

Masse lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...