Gå til innhold

Hvordan er dagen til babyer på 2-3mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan være så snill og sette opp hvordan rutinene til deres babyer på 2-3 mnd er?

Når våkner de? Sovetid? Måltider?

Vi har enda ikke klart å få noen rutiner- hadde væt greit med en mal å gå etter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår gutt er rett over 2mnd, har hatt noenlunde rutine på han 1 mnd nå. Vi legger han kl 20.00 da bruker hn å sove til mellom 04.00-07.00.

Vi står opp mellom 08.00 og 09.00 bader han og leker og koser litt før han blir trett igjen ca 10.00. Sover da 2 t i vogn ute. mat og ut på tur hvor han sover ett par timer til. Har en våkenperiode fra ca 15.00- 17.00 da må han ha en liten blund på rundt 1 t før kveldstell og mat og kos og i seng igjen kl 20.00

Skrevet

eneste rutinen jeg har er at hver dag er forskjellig.. ;)

som oftest legger hun seg rundt kl 22. da sover hun til ca 4-5 før hun får mat, og så sover hun til rundt 7-8. da får hun mat, ny bleie (hvis hun ikke skiftet tidligere på natta) og så får hun komme opp i dobbelsenga til meg, og så ligger vi der og smådormer en times tid.

på dagen _prøver_ jeg å holde igjen på matingene sånn at det blir ca 2,5-3 timer mellom hvert måltid, men innimellom er vi nede på 1,5 timer (særlig hvis hun er veldig trøtt og sutrete men ikke finner ro nok til å sove)

mellom hvert måltid sover hun en liten lur, som regel rett etter mating, alt fra en halvtime til 2 timer. dette varierer veldig med dagsformen. hun ligger da enten i liggestol eller vogn på stua, hvis det ikke klaffer sånn at vi er ute og triller da.

Skrevet

vi står opp ca 05.00 for mat , så sover han igjen til ca 09.00 så steller jeg han og kler på han ,så ligger han våken og koser seg til ca 13.00 -mat igjen så sover han ca to timer i vognen så skal han ha mat igjen kl 17.00 også igjen kl 21.00 då sover han for kvelden ...tar han gjerne en times tid i sengen etter vi har lagt han før han sovner av seg selv

Skrevet

tulla vår er 4 månder og nettopp nå kan vi nesten skimte et omriss av rutiner he he viktig å følge barnet , ikke alle som er klar for rutiner så tidlig, men noen er det selvfølgelig.

OG det finnes vel ikke noen mal nei, alle barn er forskjellige.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...