Gå til innhold

Begynt å gulpe veldig etter at vi gikk over på 8 mnd mat. Noen som har opplevd det samme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva gjorde dere evt?

Han har aldri gulpet mye, men nå som vi er over på 8 mnd grøter + middag gulper han masse hele tiden. Gå ned på mengde kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har han spist 8 mnd middag?

Jeg byttet på litt mellom 8 og 6 mnd glass en stund, for hun brakk seg av bitene i 8 mnd glassene. Når hun fikk 8 mnd glass, fikk hun smake noen biter, og når hun begynte å brekke seg kjørte jeg stavmikseren i resten av middagen og ga henne resten. Plutselig etter å ha byttet på noen uker gikk 8 mnd glassene ned på høykant. Tror det er litt tilvenning for dem å få ned bitene og sikkert også for systemet å bli vant til å fordøye det.

Har også hørt om noen som blander 6 og 8 mnd glass 50/50 en periode.

Var kanskje ikke helt svar på gulpe problemet, men det kan jo tenkes at en blanding eller mosing i en periode vil hjelpe.

Skrevet

Takk for tipset! Jeg skal prøvde det :) Ellers har han ikke satt noe i halsen eller harket/hostet av middagsglassene, men det kan jo hende fordøyelsen sliter litt og det er derfor han gulper :)

Skrevet

Hver gang jenta mi har begynt på middag med ny "konsistens" brekker hun seg. Jeg har tynnet det litt ut med vann, men å mose klumpene har også vært vellykket. Som oftest går det over etter en uke eller to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...