Gå til innhold

Huff, jeg skjønner ikke...

Anbefalte innlegg

at det skal være så vanskelig å lage klær for ALLE gravide uansett str? Skal man greie å finne noe som er i litt større størrelser, så må man enten drive med klappjakt på nettet eller reise til andre steder for å handle.

Huff, blir frustrert når jeg jubler høyt over å i det hele tatt få på meg en gravidbukse i en butikk, sånn at jeg slipper å se ut som en dass absolutt hele tiden!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9354732-huff-jeg-skj%C3%B8nner-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og det EG ikkje skjønar er kvifor ikkje alle H&M-butikkar kan ha mammatøy... Eller Lindex eller KappAhl eller andre "vanlege" butikkar. Det kan jo ikkje vere SÅ vanskeleg for ein kjedebutikk å sette inn eit lite stativ ekstra med eit par bukser og toppar på? Kleda finst jo i dei andre butikkane med same navn... *argh*

Eg var for øvrig så svinaktig heldig at eg fann meg ei gravidebukse då eg var gravid sist, og den er heilt super i fasongen no og, sjølv om eg hadde litt høgare startvekt no...

Men det er jaggu sant at dei ikkje er flinke til å lage mammatøy for oss som er større enn 42/44. Trur dei at vi ikkje får barn?

Jeg kan godt fortelle litt om hvorfor dette er vanskelig.

Alle som driver butikk ønsker å tjene penger. Altså så selger man de produktene det er penger å hente. Desverre er det ikke så veldig mange av oss som er både store og gravide. Det er egentlig ikke så mange som er gravide heller sammenlignet med hvor mange som ikke er gravide.

Det er ikke "bare" å sette inn et stativ med gravideklær.Det krever plass, tid og logistik. Og så krever det jo et lite utvalg før man får alle gravide damer til å strømme til butikken.(sånn at man tjener penger)

Det er noen som prøver å spesialisere seg innenfor store gravideklær. De finner vi kanskje helst på nett.

Det er ikke så mange store kjeder som driver "veldedighet" i form av at de tenkerpå sånne som oss desverre. Og det er rett og slett fordi de ikke tjener penger på det, kanskje tvert i mot.

Jeg bruker selv str 50-52 i bukser. Og det er selvfølgelig irriterende at det er vanskelig for meg å finne både vanlige bukser og gravide bukser. Men jeg er jo heller ikke normal. Det er fortsatt str 38-40 som selger best i Norge desverre :(

De fleste butikker har klær opp til ca str 44 dersom de ikke har spesial avdelinger med stormote. Og det er rett og slett fordi det er de størrelsene som selger best og "lager" mest penger.

Jeg har kjøpt en gravide bukse på HM og så har jeg kjøpt linbukser på BIB (HM) som jeg har under magen. Jeg har også kjøpt to bukser på Mammahuset.no

Overdeler kjøper jeg kun vanlige klær. Er jo så utrolig fin mote nå med tunikaer med viddeog lengde på :)

Hei jenter.

Fikk ett tips idag om en butikk på Sandvika senter for de som bor i nærheten av Oslo. Den heter Ni måner og skal ha mammaklær i litt større størrelser også. Er visst litt dyrt der men de har mange av de klærne som ligger på ulike internettsider for gravide og skal være i bra kvalitet. Kan jo være verdt en titt=)

Hos mamasita i Stavanger selger de bl.a bukser opp til str 48/50.

www.mamasita.no

Jeg har gått på de vanlige stormote butikkene å kjøpt de bukser i de største str de har - fungerer en stund til :-)

Solo er en butikk som har masse flotte klær i stor str men desverre ingen mammaklær

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...