☆Lille my* Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 Liker ikke helt nedpresset jeg, er jo skikkelig ubehagelig til tider! Er 21+2 og har kjent det i ganske mange uker.
@nne p@ l@nne Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Joda, nedpress her. Men det har faktisk begynt å gå over. er i uke 27 nå!!
calla*høygravid:) Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Nedpress? Jo, det skal være sikkert. Ubehagelig er det, spesielt når man har kynnere i tillegg. Ubehagelig og vondt. Jeg er i uke 27 nå.
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Nedpress her også.. hatt det i mange uker, begynte på uke 28 nå idag, min siste uke på 2.trim:D Snakket med JM om det da jeg var der sist. Ikke stort å få gjort med det, så lenge det ikke er smerter(sterke) er det ikke farlig, må bare ta det mer med ro når det står på. Hun nevnte noe med muligheten for begynnende bekkenløsning- så skulle helst overlate støvsuging og gulvvask til andre.. Ikke lett med en mann som er ute på reise med jobben 3uker på og 2 uker av..men om 4 uker og 3 eksamner har jeg ferie, og DET skal bli godt. Da kan jeg endelig begynne å konsentrere meg om svangerskapet:) og et års permisjon fra studier. juhuuuuu:)
jente-i-magen Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 Hva mener dere med nedpress egentlig? Jeg er veldig øm og til tider gjør det vondt nederset i magen, er det nedpress? Det begynte for to uker siden når jeg fikk kynnere for første gang. Så etter det har jeg hatt kynnere. Er det pga kynnere at jeg er så øm kanskje? Hva vil det si å ha mye kynnere og hva er mer normalt? Er i uke 23 og kjenner masse liv :-)
mamamaria Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 Joda, og jeg har fått forklaring fra gyn. Jeg kjenner også det presset nedover, nesten som ungen ramler ut snart. Har i tillegg mange kynnere og bekkenløsning :-( Forklaringen: hodet til babyen er fortsatt såpass liten at den får plass i bekkenet. Når hodet er større legger den seg på bekkenkanten, men nå (jeg er i uke 23) kan den (som hos meg) ligge ganske langt nedi bekkenet og trykke på livmorhalsen. Det gir det nedpresset som du kaller det for. Min gyn har sjekket med innvendig UL og vi så tydelig at hodet presser på livmorhalsen, men heldigvis er fortsatt livmorhalsen lukket. Allikevel har jeg blitt 100% sykemeldt ut svangerskapet og skal ta det veldig med ro (ikke støvsuging/golvvask o.l), dette fordi jeg også har kraftige kynnere/rier (sånne som jeg må puste meg gjennom :-( ) og bekkenløsning og.
2barnsmorønskerseg1til Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 jeg har hatt litt nedpress. Ubehagelig klarer ikke gå lange avstander!
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 21. mai 2007 #8 Skrevet 21. mai 2007 Jepp, nedpress når jeg har stått oppreist eller gått et stykket.. er 23+2
maybebaby :) Skrevet 21. mai 2007 #9 Skrevet 21. mai 2007 Hm...er d d jeg kan kjenne til tider ja...snodig..når en ikke har vært gravdi før så vret en liksom ikke hva som er "rett og galt" mistforstå meg rett.. men...hva med nedpress eller begynnede bekkenløsning.er det mange som er halvt eller helt sykemeldt pga dette??...jobber selv som frisør ser dere...tungt arbeid for bein å bekken ja.... :/.
Focusina Skrevet 21. mai 2007 #10 Skrevet 21. mai 2007 Hei. Jeg hadde nedpress og kraftige kynner allerede i 5.mnd sist. Holdt på sånn hele døgnet. Jordmor trodde det var tegn på at jeg ville føde lenge før tiden. Gikk tilogmed med 3 cm åpning den sist mnd. Fødte på termin. Det "meste" er normalt ser det ut til :-)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #11 Skrevet 21. mai 2007 Er sykmeldt for bekkensmerter ja..50%sykmeldt og 50% arbeid der jeg kun skal gjøre administrativt..jobber på sykehjem..
*3barns mamma* Skrevet 21. mai 2007 #12 Skrevet 21. mai 2007 ja jeg hadde også det. men som ei her ovenfor sa så har det gitt seg. har glemt det helt ut var rundt uke 19-20 når det begynte og var kjempe redd for at hun bare skulle dette ut til tider. det har hun ikke gjort og siden det er så mange som har kjent det,virker det ganske normalt:) og godt er det... men nå er jeg i uke 27 og har ikke kjent det på et par uker...håper det gir seg for deg også
plumsing Skrevet 21. mai 2007 #13 Skrevet 21. mai 2007 Så godt å høre at jeg ikke er alene:D Har også kraftig bekkenløsning og er 100% sykemeldt for det. Jobber som vekter til vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå