Gå til innhold

Gul verk på øyet.. stakkar!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla vår på 2 uker har fått gul verk på øyet sitt stakkar.. etter ho har sovet er øyet klistret sammen.. uff er så synd på henne. Jeg drypper en dråpe morsmelk iøyet hennes når ho våkner. noen som har noen andre tips? noen som vet hva det er/kommer av??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter har også hatt dette mer eller mindre siden hun ble født 30. januar.. Hun har mest sansynlig tett tårekanal på venstre øye. Det ble tatt bakterieprøve på øyet 2 uker etter fødselen, og da ble det påvist bakterier. da måtte vi bruke kloramfenikol. Hun har hatt mye verk i øyet siden, men det er ikke påvist bakterier igjen. Vi har kloramfenikol i tilfelle, men bruker til daglig saltvann (kjøpes på apotek) for å skylle øyet med, tørker vekk verk og skyller øyet med morsmelk noen ganger. Videre masserer jeg slik at tårekanalen tømmer seg, bør gjøre det 3 ganger daglig. Viktig å være rein på fingra og ha korte negler... Du bør ta kontakt med lege for å få sjekket om dere trenger antibiotika. Det kan være lurt å skylle øyet m saltvann/morsmelk frem til dette. Viktig å fjerne all verk også! Verk gir god grobunn for bakterier... Lykke til!

Skrevet

ta henne med til legen..få dråer,,så kommer det seg..småtten min måtte d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...