Gå til innhold

STELLA POLARIS...hallooooo...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Så du hadde svart på tråden min om nurket som ikke ville sove...

Setter bare en kopi av det inn her... så jeg husker alt du skrev.. :)

For jeg må huske alt jeg skulle spørre om...

Når begynte dere med disse faste rutinene?

Mitt nurk er bare 13 uker nå... Men vi har siden hun var 3 uker hatt rutine på å legge henne kl 20:30.

Hun har vært helt fantastisk flink å finne søvnen selv, helt til nå for ca 2-3 uker siden.

Nå bare hyler og vræler hun, og blir ikke rolig selv om vi stryker henne i håret, eller synger for henne. Legger vi henne for tidlig eller?

Rutinen vi har hatt har vært me kveldstell,kos å prat, så pupp, så i seng. Problemet er at hun sovner på puppen, og når jeg da går med henne inn på rommet, og legger henne..DA våkner hun igjen, og starter konserten.

Har prøvd de siste kveldene å gi henne siste pupp inne i senga vår, for så å løfte henne over...men hun sovner da og, og skriker med engang jeg legger henne i sin seng.

Oj, der kom jeg på...vi har tatt skinnet ut av senga hennes, og lagt det i vogna... tror du det kan ha betydning??

Vel.. men så... Idag prøvde vi å gi henne mme i tillegg, men det ville hun ikke. Hun kavet slik at jeg trode hun var mer sulten...

Burde vi fortsette å prøve med det tror du?

Hvilken CD er der det dere spiller under kveldstellet...Er det en barnesang plate, eller annet?

Gir dere babymassasje etter en bok, eller bare smører dere henne inn med noe?

Må nok prøve å være mere fast hver kveld på rutiner da.. Men er det for tidlig å begynne kl 19 eller 19:30, hvis vi vil hun skal legge seg 20:30?

hun sover så lite på dagen, at det hender hun blir overtrøtt og da er det ennå verre her.

Huff, masse sprøsmål her... Håper du har tid eller orker å svare..

Vi er så førstegangs som bare juling på dette, og vi er redd for å gi henne noen uvaner vi kan slite med senere, samtidig klarer jeg ikke å høre at hun gråter slik...må jo ta henne da. Stakkrs nurket vårt. Tårene flommer jo. Har også ett nattlys ved siden av senga hennes... Så at det er vel ikke mørket hun er redd..i såfall må hun ha blitt det nå..for i vinter da det var mørkt sov hun jo kjempegodt, av seg selv.

Takk for gode tips iallefall..

Men, bader dere hver kveld?

Eller hva gjør dere di kveldene dere ikke bader da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, her var det mange spørsmål gitt ;-) Jeg er ikke noe orakel, og kan bare gi deg svar på hva som fungerer for oss, så får du gjøre som du synes er best med det. Okey?

Dersom dere har hatt fast leggetid til 20.30 tidligere og dette har fungert bra, så ville jeg ha fortsatt med det, med mindre hun viser tegn til å være trøtt tidligere.

Du burde legge lammskinnet hennes tilbake i sengen og se om det er det hun savner. Det har er jo godt, varmt og har sin egen spesielle lukt.

Mange babyer trenger å sovne der de skal sove. Dvs, ikke i armene til mamma eller voksensenga, med mindre det er der hun skal tilbringe natta. Dvs prøve å holde henne våken mens hun får pupp og legge henne i senga i våken tilstand.

Med mindre hun er mer sulten, ville jeg ikke ha tilbydt mme. Dette er jo også noe nytt som kan virke forstyrrende på rutinene hennes. Hvis du er i tvil om hun får i seg nok mat i løpet av døgnet, kan du jo prøve å få i henne mer på dagen.

Jeg har brendt en cd selv som vi bruker ved kveldstellet. Den inneholder sanger jeg selv er glad i, en blanding av bånnsuller og sanger som feks solbønn av Gåte. Akkurat hva du spiller er i grunn ikke så farlig, bare det er rolig og at det er de samme sangene hver kveld.

Vi har gått kurs i babymasasje og bruker en fast rutine når vi maserer. Men det går fint ann å gjøre dette uten kurs. Du kan jo låne deg en bok om det på biblioteket. Det er ingen heksekunst ;-)

Vi bader hver kveld. Har fått laget en badeolje til henne hos en aromaterapist som i tillegg til å holde huden hennes myk virker søvndyssende.

Men det viktigste rådet jeg kan gi deg, tror jeg er det samme som i går; Ikke gjør om for mye på det som har fungert, og gi ting tid før dere forkaster det. Rom ble ikke bygget på en dag vet du :-)

Lykke til

Skrevet

Oj, det va lurt..med den oljen... Trur æ må sjekke om det finnes nån som lage sånt her i byen...

Hørtes kjempe lurt ut.

Takk for at du tok dæ tid til å svare. :))

Ska prøve så godt æ kan... I dag hadde vi ho litt lenger oppe, tulla å lekte litt, fikk pupp, og bar ho våken inn i senga, å la ho PÅ lammeskinnet... Å yes.

Ho sutra littegrann, så sovna ho:))

Skrevet

Så bra!! Du skal se det ordner seg. Er fortvilende når de ikke klarer å finne søvnen disse små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...