Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg går opp i anisiennitet og dermed ganske mye i lønn bare noen uke jeg går ut i permisjon. Vet at reglene er sånn at det er det du har i lønn når du går ut i permisjon som gjelder for hele permisjonen, men det var noen som tipsa meg om at man kan ta en "pause" i permisjonen, være en dag på jobb, og dermed få lønnsøkningen. Noen som vet om dette er tilfellet at det går an????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9352743-l%C3%B8nn%C3%B8king-i-permisjonstiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått det forklart slik at så lenge det er Nav som utbetaler fødselsperm.penger så går man utfra lønnen man hadde før permisjonen, og det gjelder for hele permisjonen uansett hvordan du tar den ut. Er bare når arbgiver utbetaler lønn under permisjon at du får med lønnsøkning og fulle feriepenger, så om det er mulig så lønner det seg at arb.giver betaler ut (de får tilbake fra Nav).

Jeg har fått beskjed fra tillitsvalgt at jeg skal ha med meg evt. lønnsøkning i permisjonstiden. Også fått dette bekreftet fra arb.givers økonomiavd. Men dette tror jeg har med at arbeidsgiver som forskutterer lønna mi i hele perioden og får refundert av NAV i ettertid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...