Gå til innhold

Har alle jordmor nå??

Anbefalte innlegg

Jeg er i 16 uke nå, har ikke hørt noe snakk om jordmor hos legen. Er det noe en må skaffe på egenhånd?? Jeg har fastlege i en annen kommune enn jeg bor i, har det noe å si? Har ver på to vanlige sjekker hos legen, men har bare målt blodtrykk tatt blod/urin prøver. Han har ikke hørt etter noe hjertelyd eller sjekket mage meg.. Er dette normalt, får inntrykk her på at de fleste har kjendt/hørt liv.. Kjenner ingenting jeg, utenom at jeg er kvalm. Hadde en liten mage nederst, men føler den er blitt mindre.. Kansje fordi babyen har flyttet seg lenger opp i magen, for jeg må ikke så mye på do lenger.. Er helt grønn på dette her, er første gang å har lite å sammenligne med. Setter kjempe pris på alle råd å hjelp jeg har fått her!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9352197-har-alle-jordmor-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei...

Jeg tror nok vi må ta kontakt med jordmor selv. Jeg gjorde i allefall det... Gikk bare innom den lokale helsestasjonen. Hos jordmora fik jeg høre hjertelyden og hun bruker masse tid på å snakke med oss. Hun kjenner også på magen og infomerer endel om hva man har krav på osv....

Hjertelyden kan man jo høre hos legen også da... de har det vel travelt.

Jordmor anbefales....

Lykke til

hei

eg måtte skaffe jordmor selv. eller legen sa at eg kunne velge om eg ville bare gå te han eller om eg ville gå både te han og te jordmor. syns det e godt å gå til både jordmor og legen. jordmor har som regel litt mer tid til deg som førstegangs fødene enn det legen har tid til.

eg va på kontroll hos legen i uke 11 og da fikk eg hørre fosterlyden

men da spurte eg.

eg har en gutt fra før, men kommer til å gå til jordmor og lege for det e trygt med oppfølging:)

håper det order seg for deg:)

Legen sa han skulle snakke om jordmor ved neste kontroll - det blir min 3., og blir rundt UL. Jeg fikk høre hjertelyd sist, på 2. kontroll :) :)

Men jeg får nok litt tettere oppfølging enn gjennomsnittet føler jeg. Jeg er 14+2.

Det kan være legen din ikke har doppler-apparat for å høre hjertelyd?

Jeg kjenner heller ikke stort, har ikke vært kvalm engang (heldige meg :) ), men nå merker jeg at jeg blir uvel hvis buksa presser mot livmora når jeg driver med husarbeid eller i hagen.

Jeg har også lege i annen kommune enn det jeg bor i - skal ikke ha noe å si :) Lykke til!

hei=)

du må selv ta kontakt med jordmor, bare å ringe til helsesatsjonen å be om time=)

du kan velge om du vil gå til lege eller jordmor, eller begge!

synes det var flott å være hos jordmor å skal fortsette å gå til henne,føler hun følger bedre opp og så er svangerskap og fødsel hennes spesialitet i forhold til hva legen har av erfaring og kunnskap=)

hun følger deg gjennom svangerskapet og når det kommer til fødselen er det jo greit at det er samme person som skal ta i mot barnet ditt=)

Jeg har også fastlege og jordmor i hver sin kommune, og måtte (lokalisere og) ringe jm på egenhånd..

var selvsagt lang ventetid på jm (jeg bor på Gr.løkka) men gleder meg til første møte med henne om et par uker!

Var på min andre kontroll i dag (15+3) og legen målte for første gang sf mål, og det var ikke snakk om å høre noe hjertelyd..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...