Gå til innhold

En annen kvinne?

Lille*meg

Anbefalte innlegg

Etter ei dum fylla havna jeg til sengs med en mann som har dame, dette viste jeg og alt var tilrettelagt for oss. Det siste jeg spurte om var om han ville dette, svaret var ja. Og ting var i gang...

Nå viser det seg at jeg er gravid...

Jeg vil ikke ødelegge forholde hannes, men samidig så var i faktisk to om dette...

Hvordan kan jeg fortelle han dette forsiktig og roli?

Fortsetter under...

Hadde min mann gjort en annen kvinne gravid, ville jeg ha visst om det.

Da hadde jeg fått velge om jeg ville tilbringe livet med han på ærlig grunnlag. Er han en ærlig fyr, kan han ha sagt det til henne allerede.

Sjønner det er vanskelig, men et par ting skal du vite!

DU har ikke vært utro, det er det han som har vært. DU har ikke alene skyld for å ødelegge noe. Det har han klart helt fint selv.

Du er ikke den store stygge her.

Lykke til.

• 2 uker senere...

Annonse

Er ikke enig med deg som skriver at du har ikke vært utro, du har ingen skyld.

Det er klart du har vært en drittsekk!

Vi har alle et kollektivt ansvar for relasjonene rundt oss. Det er et stort svik mot kvinnefellesskapet å være sammen med en mann du vet er opptatt. Det er et svik mot barnet du bærer å lage h*n ved en one night stand og ikke kunne gi h*n de rammene et barn trenger.

"Jeg er lykkelig gravid" For en selvopptatt egoist...

og for en selvhøytidelig trangsynt jævel du er anonym

er faen ikke ungen sin feil åssen han blir laga vel, han har like stor rett til livet for det ungen!!!

drit i å dømme andre mennesker, hun spurte ikke hva du mener om henne så du kan klappe igjen!! faens transynte møkkakjerring!!!!

Jeg ville gjerne ha visst det!!

Er vel ikke min samboer du hadde deg med??? hehehehe.... (ja han var utro for ei stund sida) litt galgenhumor må man ha :)

Anyways, om det hadde vært min samboer som venta barn med ei annen ville jeg gjerne visst det.

Hvordan jeg hadde taklet det vet jeg ikke, men en ting er sikkert... Det skulle ALDRI gått utover barnet om jeg hadde valgt å gå videre med min samboer.

Det barnet skulle fått hatt sin pappa, for barnet har jo ikke gjort noe galt.

Vi har alle ansvar for oss selv ... men vi er ikke forhåndsprogrammerte roboter...det at sånne ting skjer er en del av det å være menneskelig... Ja, vanskelig for det paret som nå må innse at fremtiden kommer til å bli ganske annerledes enn det de trodde... men det at det kommer et nytt liv til verden kan da ikke være det verste som kan skje noen? Kan komme på noen ting som er værre for å si det sånn... Du som skrev innlegget, klart du skal fortelle det til ham - det er fint for barnet ditt at dette er gammelt nytt når det blir stort nok til å forstå.... Ønsker deg det beste og ikke bry deg om trangsynte og fordømmende mennesker som hun som skrev over....

Samme hvor mye forståelse man skal gi sine medmenesker kan man ikke si at handlingen din var noe smart... å sette barn til verden på en slik måte er både umodent og dumt... og det vil du få reaksjoner på... men når det er sagt er det ikke mye å gjøre med det nå. Nå får du bare gjøre det beste ut av det og håper du er moden nok og klar for å ta ansvaret med morsrollen. Godt du gleder deg til barnet.

En annen ting jeg stusser på er:

Etter ei dum fylla havna jeg til sengs med en mann som har dame, dette viste jeg og alt var tilrettelagt for oss.

Hvordan kan alt ha vært tilrettelagt dere?

• 2 uker senere...

Annonse

• 2 uker senere...

Du visste hva du gjorde da du gikk til sengs med denne mannen, og dette må du nok ta konsekvensene av. Du kan ikke forvente at han skal stille opp for deg på noen som helst måte. Får man barn med en opptatt mann, må man forvente å bli alenemor.

Ikke alle kvinner som har blitt sviktet av mannen vil godta at han har kontakt med barnet han fikk med en annen kvinne, som da blir et evig bevis på hans utroskap. Jeg vet faktisk ikke hva jeg ville gjort.

Du kan fortelle ham sannheten. Si at du er gravid, at du akter å beholde barnet og det er opp til ham om han vil stille opp. Jeg ville ikke ropt opp dette ved å oppgi barnets far, sette annonse i avisa osv. Den som er med på leken må tåle steken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...