PetraAmanda Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 Nå lurer jeg på hva som er neste steg etter lap dersom alt viser seg å være normalt..??
susse Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 Hvis man ikke har funnet noe på lap og heller ikke på noen andre prøver (som blodprøver/sædprøve) pleier de fleste å bli søkt inn til ass.befrukning. Da er det vanlig å prøve minst en gang med AIH (inseminering) før man evt går videre til prøverør.
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Mange får også hormonkurer etter lap, som pergo, for å se om det hjelper. Jeg haddde lap i januar, og nå har jeg startet på min andre pergokur.
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Jeg hadde lap i august i fjor, og vi måtte da fortsette å prøve i ca. 6 mnd. Når det ikke ga resultat ble vi henvist til prøverør(IVF), sambo mått inn og levere prøve, så ble vi innkalt til samtale,og nå står vi på venteliste.¨Mens vi venter må vi sørge for å få tatt en blodprøve, da de gen tester alle som skal få prøverør behandling på ullevål. Det er lenge å vente, og vi håper på å bli gravide før det blir vår tur. Og det ble vi også...men jeg hadde nå en SA i 6.uke. Likevel vil legen at vi skal fortsatt stå på venteliste, vi har tross alt holdt på i 2 år for denne ene gangen. Men jeg håper jo litt likevel da...at vi kan kalre det selv, hører jo om andre. Men som sagt...venteliste på prøverør...der er vi nå...
mervis Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 Hei hei jeg har hatt lap den 15 mai og de fant ingeting men mannen min har dårlig sædkvalitet så e lurer på hva neste steg for oss kan bli??? Han går med antibeotika og skal til spesialist slutten av månden men det er så langt å vente at noe skal skje
s4pia Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 Heisann, var inne på lap i April 06 og var begynt å vurdere nå å gå til legen igjen for å høre om pergo.... Fredag følte jeg meg ganske slapp å trett så derfor dro jeg innom apoteket å kjøpte en test... Den var POSITIV;), så her sitter vi gla og fornøyd. Så du må bare være tålmodig skal du se, ca en uke før jeg fant ut at jeg var gravid kom det brev i posten ang prøverør om flere prøver som måtte sendes inn før vi kunne fortsette prosessen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå