Gå til innhold

Når begynner permisjonen?

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå sitter jeg her å skal fylle ut papirene til NAV.

Jeg har termin 12. august, og når kan jeg begynne permisjonen min da?

Er lærer og har ferie fra 22. juni, så det har liksom ikkje hatt så mye å si helt frem til nå..

Noen som kan hjelpe meg litt her??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9350836-n%C3%A5r-begynner-permisjonen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! jeg har også termin 12.august, og har min siste arbeidsdag fredag 20.juli. Permisjonen starter 3 uker før termin, dvs søndag 22.juli.

Om du skal ha 54 uker, vil 48 av disse gå til deg, og 6 til mannen din. 48 uker etter 22.juli vil da si at din første arbeidsdag er 20.juni 2008.

håper dette hjelper deg! :)

Dersom faren ikke tar sin permisjon mister dere denne muligheten. Mor kan ikke få fars fedrekvote. Med mindre far er i militæret eller lignende som gjør at det er "umulig" for han å kunne ta permisjon. Dette står det godt forklart i arbeidsmiljøloven og folketrygdloven. Folka på NAV vet også dette.

Dersom det er en far som du deler omsorgen med vill ejeg prøvd å overtale han til å ta permisjonen :)

Både far og barnet har UTROLIG godt av det :)

Det snakkes veldig mye om likestilling og at man vil ha far til å ta større andel av permisjonen. Desverre er det jo sånn at far får mor sin lønn når han er i permisjon. For oss betyr det at vi går inn i et år med mindre innkomst fordi jeg jo bare får 80 % av min vanlige grunnlønn, ikke får jeg overtidspenger og bonus heller. Og så skal min mann ta mer enn 6 uker perm... og han tjener mer enn meg!!!!!!!!!!!

Ja ja skal ikke være lett,,

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...