Gå til innhold

Uff,lillegutt er så snørrete..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skikkelig snørrete,spiser lite også,så jeg må pumpe meg for ikke å få spreng..

Hvor lenge er de små snørrete før det går over?

Storebroren har jo smittet han,men han er på bedringens vei allerede,men lillegutt blir nesten værre synest jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår hadde også en periode her hvor han var veldig snørrete, syntes det varte ganske lenge egentlig, før det var helt over... Har ikke mange råd til deg, men det er jo bra du ammer han da, hjelper det han med mm i nesen da?

Skrevet

det er ikke så kjekt nei. Etter en skikkelig forkjølelse føler jeg at det henger litt i. Dra ut bussefanter, spyl m saltvann (sånne små engangs) eller morsmelk, hev senga litt (legg noen bøker el under beina i hodeenden), endel snørr forsvinner når de drikker (svelger det).

Skrevet

Mm i nesen varer ikke lenge..

Er da bare litt bra i noen minutter.

Ellers så sover han ikke noe særlig.

Bare koser seg på armen,og skal absolutt ikke ligge alene,siden han ikke sover..

Og i morgen er storebror hjemme fra barnehagen også,så må si jeg gruer meg til i morgen..

Skrevet

hvor gammel er han?

Skrevet

6 uker..

Skrevet

ok, han er nok ekstra stresset fordi han ikke har lært å puste med munnen enda. Jenta mi var også forkjølet i den alderen og heiv etter pusten når hun sov. Likevel så sies det at det puster med munnen når de må. Du får bare fortsette m drypping i nesen og å grave ut bussefanter, så går det nok raskt over:)

Skrevet

Du får kjøpt "ordentlig" nesespray med virkningsstoffer på apoteket også til så små babyer. Det kan være lurt å bruke en kort periode dersom han er så snørrete at han ikke vil spise skikkelig. Vi gjorde det med småtten her tidligere i vinter, og det funket veldig bra. Man skal ikke bruke nesespray lenger enn 10 dager i strekk, men hvis man holder seg til den regelen er det ikke farlig å bruke det (sa legen vår). Ellers kan du også kjøpe en snørrsuger på apoteket som brukes til å få ut snørret med. Lurt å gjøre før du gir ham mat!

God bedring til gutten din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...