Gå til innhold

helt seriøst hva syndes dere om navnet madicken?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg jobber i barnehage, og der gikk det en gang en jente som het Madicken (tror hun skrev Madikken...) Jeg har aldri sett en vakrere jente noen gang, så jeg her kjempe gode assosiasjoner til det navnet. Så skjønn og nydelig jente, og det samme synes jeg om navnet ;-) (Men synes det ser bedre ut å skrive Madikken.)

Tror jeg liker Madikken bedre.. (I tillegg blir det letter å lære seg å skrive det... :) hehe)

men en gang jeg så det så tenkte jeg NEEEEI! men nå som jeg har sett litt på det så liker jeg det veldig, er jo ganske svensk da, men drit i det... jeg liker det, det er søtt og litt rampete :)

Annonse

Gir gode assosiasjoner i.o.m at jeg tenker på den serien som gikk på barnetv. Men - må innrømme at jeg tenker koffert også - Madicken hun suger på p.... Fy av meg;-) Tror nok ikke jeg ville valgt det navnet her i Norge nei. Ellers het jo søsteren til Madicken Lisabeth - det er nydelig!

astrid lindgren sin madicken het egentlig marikken, madicken var bare kallenavnet. synes det er et fint navn jeg, men får jo veldig assosiasjoner til serien. men det er sikkert fordi den serien var favoritten da jeg var liten

Jeg jobber også i barnehage, og jeg tenker veldig mye på hva barn kan finne på som rimer på navna de har..Ett tilfelle i barnehagen er ei jente som heter Julia, da sier hun selv og andre barna Julia Pulia selv om de ikke forstår det. Så Madicken, hva stygeg ord rimer på det? Barnet vil garantert få høre igjen det i lang lang tid..

Men har tenkt spesielt på navnet Marikken selv, men hadde ikke velt det pga det jeg skreiv ovenfor.

Jeg heter foresten Anniken og søstra mi Maiken, så det nevnt ovenfor her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...