Gå til innhold

Ang. å velge tvillingvogn...

nick_348524

Anbefalte innlegg

Er ganske usikre på hvilke vogn vi skal velge. Noen som kan hjelpe meg med anbefalinger? Lurer litt på OTH eller TFK, men tenker litt på at det ikke er full liggestilling i sportsvogndelen. Var innom easywalker også, men så bagen i butikk og den var så utrolig smal, dessuten såg det ut som om babyene ikke kom til å ligge så lunt inne i den, var så høy i skyggen...Vi må ha plass til lammeskinnsposer til babyene, det er ganske kaldt her vi bor, og de kommer i vinter. Noen som vet noe om bredden på baggene til OTH eller TFK? Har også fått tilbud om å køpe en emmaljunga vogn brukt, den er uten bagger, men det kan jo evnt.kjøpes. Noen erfaringer med emmaljunga sin tvillingvogn?

Fortsetter under...

Hei og gratulere så mye!! Jeg hade først en Emmaljunga som var perfekt til ungene, med mykebagger, plass til lammeskinnsposer. Men da jeg flyttet ble den for bred for heisen, var installert sikkerhetsdører som gjorde den 3 cm for bred. Da kjøpte jeg OTH med bag, den er 74 sm bred og gikk inn i heisen. Problemet med den er at ungene er blitt så lange at de ligger ut lengden, og det før de er i stand til å sitte.

Anbefaler Emmaljunga hvis du har plass. (

(Har en til salgs på tvillingklubben hvis du er interessert. )

Anbefaler deg ihvertfall å kjøpe brukt først, for du vil se behovene dine etterhvert. Ikke alle har de samme, så lytt på råd med måte. TFK vet jeg ikke så mye om men den er bredere enn OTH. Lykke til!!

Jeg holder også en knapp på TFK. Den har større bagger enn OTH. Den er nok litt bredere enn OTH, men den går gjennom 80 dører og de fleste dører er 80 eller 90 cm. Mange flere fine finesser med TFK enn OTH.

- justerbart håndtak

- myggnetting innebygd i kalesjen

- babyene ligger litt lunere

Ta en titt på vognene og vurder selv:-)

Jeg lurer på om noen har erfaring med vognmerket Koelstra? Det er en butikk her i Bergen som fører kun det, har ikke sett de i andre barneutstyrs- butikker. Ligner designmessig en del på OTH, skal visst være de smaleste tvillingvognene. Det er separate kalesjer på sportsdelene, osm gjør at det kanskje gå bort litt plass pga "skillevegg". Prismessig er ligger de på ca 8000,- for vogn inkl 2 hardbager, det er jo ikke verst i fht OTH. Bagene ser veldig lune ut med god kalesje, er mye lettere enn TFK-bagene (kanskje OTH også) og med håndtak i selve kalesjen. Bare redd de er enda smalere enn OTHs. Selve vognen er lett, ca 13 kg, lett å slå sammen og å håndtere. Men har altså ikke hørt noe om de, det virker som om det er OTH og TFK det står mellom... Noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...