Gjest Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 Lurer på hvor lenge man må vente før man ammer etter et glass vin.. Noen som vet?
Bellen^2 Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 I henhold til ammehjelpen.no så: Etter inntak av ett glass vin bør du vente 3 timer før barnet igjen ammes. Her kan du lese mer: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=54
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 20. mai 2007 #3 Skrevet 20. mai 2007 jepps, vente 3 t-står i Spedbarnsboken.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 forsåvidt kommer jo dette ann på hvor lang tid du bruker på vinglasset, bruker du en hel kveld (7t) kan du amme mens du drikker.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 er du så sikker på det anonym?
shayan_jente_04.04. Skrevet 20. mai 2007 #6 Skrevet 20. mai 2007 jeg spurte helsesøster om det på 6 ukers kontroll, da sa hun at det går helt fint å drikke 2 glass vin ( ikke overstige) , og at det ikke var noe vits i å pumpe også kaste den melka, og at vinen ikke gikk i melka. Skjønner ikke helt det da, alt annet går jo der, men det var det ho sa. Ungen fikk ikke den promillen i seg som vi gjorde, så jeg vet ikke. Ungen min dier ganske ofte på kveldene, så det går ikke 3 timer i mella. Så jeg testa det ut med et glass vin, ammet kanskje 40 min etter det glasset jeg tok. Kan ikke si at jeg så ( "ungen bli "full" "), men selfølgelig burde man ikke overdrive...., det verste er at ikke ungen tar flaske heller, så det blir nok leeeeenge til ho mor kan sette seg ned og kose seg med 1 flaske vin...he he.... Så som sagt, ingen reaksjoner hos frøkna her, men det er vel lurt å være litt forsiktig! Men som de sir når det gjelder løk, jordbær osv...man må jo prøve seg frem for å se åssen ungen reagerer, ellers så vet man ikke det. Men vi får holde oss unna så lenge vi ammer,, store mengder ialfal! Signerer ikke med anony
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 20. mai 2007 #7 Skrevet 20. mai 2007 jeg har forstått det sånn at alkoholen går i melka, hvis ikke så var det vel ingen vits i å sette en max grense for hvor lenge etter man kan amme. Og man drikker seg vel ikke full m en baby på armen uansett. Alt med måte-det er min leveregel:)
MammaDilla Skrevet 20. mai 2007 #8 Skrevet 20. mai 2007 Så lenge der er alkohol i blodet er der alkohol i melken. Drikker man et glass vin har man alkohol i blodet om man bruker ett minutt eller 7 timer. Ville du tatt sjansen på å kjøre bil etter siste slurk av et glass vin fordelt på syv timer?
Meg og bøllegutta!! Skrevet 20. mai 2007 #9 Skrevet 20. mai 2007 Jeg tok meg et lite glass vin til middagen fredag og lørdag i helgen. Var på hytta med hele familien. Drakk det til maten og ammet en snau time etter det.............. Det kan da umulig være skadelig. Til og med selveste "amme politi" Gro Nylander sier jo at dette er greit...........
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 20. mai 2007 #10 Skrevet 20. mai 2007 sjekk på ammehjelpen.no under alkohol
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 20. mai 2007 #11 Skrevet 20. mai 2007 Flere leger jeg har snakket med sier det ikke er så farlig, det med amming og alkohol, så lenge det er små mengder det er snakk om. Det er forskjell på alkoholmengden som er i blodet og som går over i melka altså! Jeg har ammet etter å ha drukket 1glass vin uten at det har virket inn på barnet mitt.
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 20. mai 2007 #12 Skrevet 20. mai 2007 Alkoholen forbrennes jo, så om man drikker sakte har man jo mye lavere promille enn om man drikker fort.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #13 Skrevet 20. mai 2007 Hvordan vet du med sikkerhet at det ikke har påvirket barnet ditt? Ikke spydig ment!
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 20. mai 2007 #14 Skrevet 20. mai 2007 Jeg mener det utifra atferden til barnet før og etter hvis du skjønner. Og utifra det jeg har fått vite fra leger jeg kjenner. Men bare så det er sagt, nå pleier jeg ikke å drikke alkohol før minsten har lagt seg for natten, når jeg en sjelden gang tar et glass i helgene. Men det har skjedd at jeg har drukket vin, for så å amme. Dette var i jula da babyen var 6uker og trengte mat oftere.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 20. mai 2007 #15 Skrevet 20. mai 2007 atter en gang, sjekk ammehjelpen.no
Mamman til M&E Skrevet 21. mai 2007 #16 Skrevet 21. mai 2007 Min helsesøster sa at jeg fint kunne drikke 2 glass vin uten å pumpe meg etterpå. Hun sa at de¨nå hadde funnet ut at MM i seg selv var så "bra" at litt alkohol ikke ville gjøre noen skade. Sprit skulle en imidlertid holde seg unna. Jeg hører på henne og tar et glass rødvin til maten i ny og ne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå