Gå til innhold

Bilstol! Hva anbelafaler dere som sete nr. 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har BeSafe izi Sleep til tulla. Nå nermer hun seg 7 kilo, og setet er skikkelig trangt så vi må ha nytt! Hun i butikken ville selge meg BeSafe izi Combi X1.. noen med erfaringer? Kanskje dere har noen andre å anbafale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sett på Akta Graco Duologic, Britax Secura, Maxi Cosi Mobi eller Brio Zento, evt Akta Graco Cosmic Comfort eller HTS Izi Combi... Jeg er ikke begeistret for HTS, bl.a. pga de er korte i ryggen og har mindre plass til beina enn andre seter, og er også blant setene som tar desidert størst plass i bilen (sammen med Cosmic)... Duologic derimot, tar ekstremt liten plass og er nett og lett å montere, samtidig som ungen sitter godt, har goood plass og er meget godt beskyttet (setet er utviklet sammen med svensk trygg trafikk, og bare det er kvalitetsstempel i seg selv mener nå jeg!)... Det kan også brukes både med og uten isofix og er et kanonbra sete! :-) Secura, Mobi og Zento er bakovervendte helt opp til 25 kg, laaange i ryggen og solide, knallgode seter, absolutt å anbefale :-)

Men - VIKTIG å ta med bilen OG ungen i butikken og få prøve seter! Prøv setene i bilen din og med ungen oppi, HTS-setene spesielt har en tendens til å bli veeeldig bratte i ryggen og rett og slett stå dårlig i en del biler, derfor er det viktig å prøve å montere setet i bilen din FØR du kjøper det :-) Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Ja, jeg syns det HTS setet var veldig stort, så jeg får ta meg en tur på en annen butikk å kikke litt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...