Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hør at man føder på stigende måne og at det er kaos på fødestuer når det er fullmåne.

Er dette bare overtro, eller finnes det noe statistikk som beviser dette?

Skrevet

Jeg har også hørt om det, skal visst ha noe med magnetisme/flo/fjære å gjøre... Er det snart fullmåne? Håpe, håpe...

Skrevet

Jeg spurte nettop JM om dette. Hun jobber på SØF. Jeg fødte selv på fullmånenatt sist, tolv dager over termin. Og vi var elve stk som fødte det døgnet! Men, hun sa at det fantes ingenting som kunne tyde på at dette er noe vitenskaplig. Det er rett og slett overtro:)

Det eneste som er litt merkelig med fødsler og dato, og som er statsitisk bevist er at det skjer flere fødsler 1. april, enn noen annen dag på året. (sa JM).

Skrevet

Forrøvrig "snur" månen nå 23. mai, og neste fullmåne er 1. juni!

Jeg er litt overtroisk jeg da....

Skrevet

Jeg fødte begge mine to foregående på fullmånenetter....

Skrevet

Regnbuemor- hvor har du fått det fra at månen snur 23.mai? Det gjør den ikke! Den stiger helt til fullmåne, som er fredag 1.juni...

Skrevet

Ja... På UNN så har de ført statistikk over dette i noen år. Kalender med antall fødte og når i forhold til fullmånen ungene er født. Der gikk det ikke an å se noe mønster i alle fall. Min pappa sier at man får barn på de største sjøene etter fullmåne, og det tilsvarer tre dager etter, ca.

Skrevet

hi, hi OBS! Jeg "snakker" om ting jeg ikke har greie på her, sorry;/ Det har seg sånn at på kalenderen min så står månen oppført som halv (ny) den 23. mai. Så det jeg mente var at den er på en måte "oppadgående" nå fra 23. til 1. juni. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...