Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lønn igjen? Jeg er alltid blakk eller kanskje jeg kan ha nokre hundrelapper om jeg er heldig. Skulle ønske jeg klarte å gjøre d slik at jegikke alltid vart så blakk i slutten av mnd. Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleide å ha et par tusen, rett og slett fordi jeg tjente såpass godt og fordi jeg fikk lønn 3 ggr per mnd.

Nå derimot somjeg får en gang per mnd så er det alltid nesten helt tomt, men jeg har alltid da kontanter. Må alltid ha litt i bakhånd...

Denne mnd er det nok skrapa innen lønna kommer, men jeg har handla mat for 7000 kroner også da, fylt opp fryser og tørrvareskuffer samt barnematglass og grøter. Og jeg har jo 3 voksne mennesker i kosten da...

Og jeg har handlet masse nytt tøy til lillemor og til meg selv.

Skrevet

Ikke ei krone, er som regel skrapa en uke før lønn kommer inn;)

Prøver hver mnd., men klarer ikke, men nå må jeg bare, vi skal bygge på, og utgiftene blir en del større.

Skrevet

før graviditet og baby var det så og si alltid tomt, men nå brul

ker jeg jo nesten ikkeno på klær, kino, restaurant, byturer, trening, dill og dall lenger - men da har jeg noe å gå på når vekten er ilbake, da blir det shoppings. babyting koster jo så lte, særlig når de er små ... ikke medregnet utstyre som ble kjøpt inn før snuppa kom

Skrevet

Har alltid noen tusen igjen, men litt mindre nå enn før, siden jeg bare får 80% lønn.

Du spør om tips, vel: En må ikke bruke mer enn en har... Hehe, ikke alltid så lett. Det kommer selvfølgelig an på hvor mye en tjener. Tror mange bruker litt her og litt der, og ikke tenker over at til sammen så bruker en ganske mye penger. Noe av det er kanskje ganske unødvendig?

Skrevet

Mitt tips dersom du vil prøve å spare: sett deg ned, regn ut hvor mye du må bruke på en mnd. Det du tror blir til overs flytter du med en gang til en konto du ikke har kort på (skaff f.eks gebyrfri konto hos skandiabanken.no), og vær så streng du klarer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...