Gå til innhold

Misten jenten vår. Infeksjon og abort, noen som vet?

torilip

Anbefalte innlegg

Vi mistet den lille jenten vår i går, 20uker. Det ble for noen dager siden bekreftet at jeg hadde en infeksjon i kroppen, men ingen kunne si noe om hvor den var. jeg dro til sykehuset med store smerter, rier og høy feber og legene sa "ja, noe er galt, og du kan nok forvente at det blir en abort", så ble jeg sendt hjem igjen. Det samme skjedde når jeg dro tilbake neste dag. Jeg var veldig fortvilet, neste natt fikk jeg enda høyere feber og vannet gikk jeg ringte til sykehuset og de sa "ta to smertestillende og ring tilbake om en time". Etter ti minutter kom lille jenten ut av seg selv. Og vi ringte etter amulansen.

Jeg føler at jeg har blitt veldig dårlig behandlet av helsepersonell på sykehuset... Og naa maa jeg vente... Er det noen som vet hva sånne infeksjoner kan komme av?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Høres jo helt forferdelig ut, du skal jo ikke føde alene, jeg har mistet i uke 15 (og uke 27) men jeg hadde ikke taklet å være hjemme alene når den lille babyen kom ut. Det er jo et lite menneske. Dette må klages inn, en sånn opplevelse er en stor traume i seg selv om man ikke skal være alene og forlatt, mye kan jo gå galt. Kan jeg spørre om hvilket sykehus dette var?

Innfeksjoner kan være så mangt alt fra coxace, parvovirus b19, det kan være at du reagerte på fosterets blod eller motsatt, det kan jo være hundre tusen grunner til det som skjedde?

tok de ultralyd? blodprøver? urinprøver ol? de må jo være interessert i å finne ut hva som gikk "galt" de også.

Da fødselen min startet i uke 15 fant vi ingen feil på baby eller meg, bare kroppen som satte i gang alt for tidlig. I uke 27 avbrøt jeg pga alvorlig kromoson feil.

Innfekjsonene kan komme av mye rart og ikke noe du kunne gjort anderledes helt sikkert, men syntes det hele virker rart at de ikke satte i gang noe som helst for tiltak...

Bruk tid til å sørge du har mistet babyen din!!

Og det er grusomt...

KLEM

• 3 uker senere...

er så lei mkeg på dine vegner.... så forferdelig trist:( jeg har en venninne som mistet i uke 22, pga en infeksjon i kroppen. eneste forklaring hun fikk er at det kunne skyldes en infekson som ble trigget av at hun hadde vært i boblebad. har du vært i boblebad?? jeg er gravid selv, men tenker å holde meg langt unna boblebad og basseng. det er et bakterie helvete oppi de stedene....

ellers er det lite jeg vet som kan fortelle deg hva som skylder infeksjonen, men jeg kan si deg at du må gå videre med saken. du ble ikke skikkelig behandlet, når du tok kontakt med sykehus/lege. din klage kan hindre at andre opplever det du har opplevd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...