Gå til innhold

Frisør og gravid


januarbaby+maibaby

Anbefalte innlegg

Jeg er frisør og har hørt så mye forskjellig når d gjelder kjemikalier og stoffer vi puster inn... har jo mange som jeg har jobbet/jobber med som har vært gravide på jobb, men jeg er så redd for at noe kan skje? Noen som vet noe? Har også mye eksem på hendene pga. yrket, noe som gjør at jeg må bruke kortisonkremer for å holde eksemen i sjakk, men dette er vel heller ikke lurt å smøre seg med under graviditeten? Noen som vet noe? jeg er så usikker å redd å alt på en gang!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe problem å være frisør å gravid, tungt er det men ikke farlig..

en plass jeg jobbet tidligere måtte de gravide bruke munnbind, og det er jo ikke så dumt vist du er redd for å få i deg for mye kjemikalier.

du kan jo ¨bruke mere hansker vist du har eksem!

 

men kqansje du burde snakke med legen din og spørre å de mener om saken:;):)

 

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er frisør selv å jobber veldig mye med farger. Min lege var veldig bestemt på å sykemelde meg fra all farging.Gjorde det ikke med lett hjerte,men hadde en MA i januar,å har bestemt meg for å være ekstra forsiktig denne gangen...Tror nok jeg kommer til å begynne å jobbe litt etter 1 trimester er overstått,men ser det ann. Det er ingen som har kunnet fortelle meg at det jeg jobber med er ufarlig for fostreret,å jeg har ringt rundt masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du sykemeldt helt fra jobben? eller kun fritatt fra å drive me farge? Har hørt at både malere å frisører BØR være sykemeldt hele svangerskapet... men det vil jeg ikke, men vil heller ikke ødelegge noe! Det er d ingen på jobben min som takker meg for senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg og legen min har valgt å gjøre er å sykemelde meg 70%,de resterende prosentene gjør jeg andre ting,som å sitte i resepsjonen..tar noen klipper også innimellom. Siden jeg er på provisjon så ville jeg tapt veldig mye penger på å være på jobb 100% å bare klippe,så har derfor søkt om 70% svangerskapspenger hele svangerskapet.Litt vanskelig regnestykke når man gjør det sånn,men har tatt en snitt lønn gjennom de siste seks mnd,å fått en fast lønn ut av det. Jeg tenker som deg,det er ingen som takker meg senere...Men skulle det i senere tid vise seg at kjemikaliene er farlige kunne jeg aldri ha tilgitt meg selv...Vanskelig å sykemelde seg fra en sånn jobb,men har nok å bekymre meg for i dette trimesteret ivertfall. Har vurdert å jobbe med munnbind å gjøre litt fargebehandlinger senere,men vi får se...det ville ivertfall bli mange spm om jeg gikk rundt med det nå,å det er jeg ikke klar for etter å ha mista før. Vil ikke at mine kunder skal vite noe enda,de spør å graver nok som det er... he he. Spør gjerne om det er noe mer du lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...