Gå til innhold

Ang.barnegrøt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

når babyene er 4 mnd og man skal begynne å introdusere grøt..kan man lage selv da? Syns det virker som det er så mye annet enn bare grøtpulver i de butikk-pakningene..vet ikke hva alt er jeg: maltodextrin, oljer etc...

Det må da være mye bedre å lage selv hjemme av havremel eller noe i den dur? Noen som vet noe om det?

Videoannonse
Annonse
Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Det skal jo være glutenfritt og det kan være en utfordring;) vet ikke helt hvordan folk gjør det e..

Skrevet

Er det det som er greia?At de ikke skal spise glutenvarer?Hvor lenge gjelder det da?

Skrevet

Vi kjøpte nestle sin maisgrøt, vi...

De grøtene er nok ganske trygge, vil jeg tro :)

En del av tilsetningsstoffene er jo det som gjør at grøtpulveret er holdbart såpass lenge. Hvis du lager selv, vil du ikke kunne la det stå i flere uker og måneder. Grøtpulveret kan jo oppbevares lenge, så lenge man ikke har blanda det ut.

Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Jepp,frem til magen og tarmene tåler litt hardere kost=) spørr hs du, de er veldig behjelplig med det. Men senere når babyen din tåler litt mer, så kan du lage f.eks. havregrøt=)sånn som èn lager til seg selv (uten sukker):)

Skrevet

man trenger vanligvis ikke introdusere grøt før 6 mndr., de som begynner tidligere er vanligvis de som har babyer som ikke legger på seg som de skal eller de som ikke ammer.

hirse har ikke gluten og er naturlig rikt på jern - vi har brukt økologisk hirsegrøt (holle) fra helsekostbutikken og var fornøyd med det i begynnelsen. Vi fikk et fint hefte hos helsesøster som heter mat for spebarn (fra sosial og helsedirektoratet). Syntes det var greit å lese det før vi begynte.

Lykke til !!

Skrevet

Vi ba smaksprøver av mye ulikt før seks mndr. Men jeg er glad vi ventet så lenge som mulig- er ganske mye mer styr med mat, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...