Gå til innhold

A-hus..Bra eller dårlig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

fødte på badet sist. de hadde ikke håndklær- så jeg fødte PÅ morgenkåpa mi.. (ingen som anbefalte meg å ta med håndklæri den hersens bagen...ei heller to morgenkåper)..

Ble liggende på gangen første 12 timene- rett utenfor badet. Masse lyd og lys- og jeg var ute av stand til å røre på meg grunnet kraftig BL.

Ungen min var syk. Det oppdaget de ikke, fordi det var så kaotisk der at de glemte å ta bilirubintest når vi dro hjem. De sa bare at alt var vanlig... Nå har vi vært ut og inn av sykehuset siden hun ble født 16. februar. Alvorlig leversykdom...

Så: Nei takk- Ahus må brenne for hva jeg bryr meg om. Anbefaler ikke min verste fiende å føde der før det evnt står ferdig ny fødeavdeling!

Dessuten var det ekkelt på badet der. Størknet blod og bind fløt lenge på badene før noen vasket og ryddet der.. Jeg orket ikke gå inn omtrent- det var ordentlig ekkelt. Stinket blod.. Og ekle bind..

jeg fødte der og er kjempefornøyd!! Var en svært travel helg, jeg ble avvist av ullevål når fødselen var godt igang. På ahus ble jeg tatt godt imot, og hadde en kjempesøt jordmor og barnepleier. På barsel s12 var de noen engler, hadde alltid tid og fikk så mye hjelp jeg bare ville ha:-)

Kan ikke si at jeg synes at det fløt blod og bind, det var litt i dusjen, så jeg savnet flip flops å ha på der. Jeg bare skylte godt rundt før jeg gikk inn. Ellers er det slitent som noen sier, de skal jo flytte til nye lokaler neste år. Men etter min mening veier de søte ansatte opp for dette:-)

Tror du kan finne det meste av erfaringer alle steder. Jeg var hvertfall kjempegodt fornøyd og ville ikke nølt med å føde der igjen. Skal derimot aldri til ullevål! Bli avvist av en sur jordmor når du er i fødsel er ingen hyggelig opplevelse:-(

Jeg fødte der første gang (2002), og jeg skal aldri mer tilbake til føde/barselavdeling der! Dårlig behandling av den første jordmora, firemannsrom på barsel, liten oppfølging etter fødselen. Fødte på Rikshospitalet andre gangen, og det var noe helt annet....

Annonse

Var veeeldig uheldig og fødte på en veldig travel natt og følte at jordmora ikke hadde tid til meg og at vi overhodet ikke hadde noe kjemi. Så har ikke så mye bra å si om akkuratt den delen. Men da det endte med sugekoppforløsning, kom en superdyktig barnelege og jeg følte meg i trygge hender :)

Jeg lå på barsel 12 og syns personalet var kjempekoselige. Skulle gjerne gitt hver enkelt av dem en rose jeg :) Nå skal det sies at både baby`n og jeg hadde det veldig bra og ikke trengte så mye hjelp, så det kan jo være litt av grunnen til at jeg har et såpass bra inntrykk. Men uansett, de var alltid blide og koselige. Var heldig å fikk to-manns rom jeg, er jo ikke sikkert du ender på 4-manns rom heller da :)

• 3 uker senere...

Ingnting å bli skuffet over :-) Jeg fødte der våren 2005 og var veldig fornøyd. Superflink jordmor og veldig koselig personale på barsel. Jeg hadde ammeproblemer og de tok seg veldig av meg. Ikke supertrivelig å ligge på 4-mannsrom men det gikk helt greit. Atmosfæren er veldig bra der :-)

Jeg er heeelt sjokkert!! Er dette virkelig mulig?? Det skulle aldri vært lov! F...-så forbannet jeg blir. (jeg blir sjelden sint!) Er 6 uker på vei, var hos legen i dag og rett og slett glemte å be om å søke på ahus som planlagt. Kansje det var bra?

Regnet liksom med at nå som alt er nytt og fint, var dette aller beste alternative.

Jeg skammer meg over den norske regjering! Drittpolitikere!

• 4 uker senere...

Jeg fødte mitt første barn på A-hus jan-06. Synes det var helt greit. Jeg hadde valgt A-hus fordi jeg har hørt mye negativt om Fredrikstad, som jeg egentlig tilhører. Kjempe koselige jordmødre på A-hus. Det eneste jeg ikke likte var 4mannsrommene på barsel, hadde vært fint med et enkelt rom slik at man kunne fått slappet av ordentlig. Skal føde der igjen, har termin 24.August.

• 1 måned senere...

jeg fikk jenta mi i november 2004. det var helt greit.jeg ble kjørt opp i rullestol,sjekket og fikk dusje for å lindre smerter.men det som var negativt var jeg ikke fikk badekar eller noe jeg ønsket.bare den harde sengen.de hadde ikke slike beinstøtter så de tok beina mine på skulderen.hardt som f***.men det var faktisk fantastisk støtte der.men husk å bestill badekar osv tidlig.

Blir mye bedre når det nye sykehuset står ferdig neste år.At det blir en manns rom og badekar på alle fødestuer +++.Blir nok det beste sykehuset da i hvertfall komfort messig og utstyrsmessig..På det mennskelige så har vel alle forskjellige erfaringer , uansett hvilket sykehus man føder på..

• 4 uker senere...

Annonse

Har født et barn på A-hus og et på Ullevål....Jeg nekter føde nr. 3 på A-hus...takler ikke 4-mannsrom etter en slitsom fødsel.

Ullevål gir en den roen man trenger etter en fødsel...Jeg skal snart ha nr. 3 og fikk ikke plass på Ullevål fordi min lege søkte for sent...men etter et brev hvor jeg begrunnet valget mitt fikk jeg plass. Men vi opplever jo ting forskjellig og jeg tror jeg var maksimalt uheldig.

Og dessuten var lystgass for meg under fødsel helt fantastisk..og det har de ikke på A-hus...får panikk hvis jeg må føde uten :-)

• 2 måneder senere...

Ahus er ikke tingen nei! Fødet også der i 2000 og kommer aldri til å føde der igjen,det samme sier 3 venniner med samme opplevelsen.En ting er at de ansatte er hyggelige,men når du ikke får hjelp eller blir hørt og deler rom med 7 andre og 4 av de er forkjølet går grensa!De er omtrent alltid underbemannet og det fikk meg og mine venniner til å føle oss utrygge.Og det som er nevnt med hygiene der er jeg enig i,det er ikke et sted det skal være møkkete og bakteriesøppel skal flyte!

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

veldig fornøyd til tross sykehus angst og at det på slutten av fødsel kom inn ei purke !! av ei jordmor.

ellers var de to jordmødrene som var hos meg fast helt utrolig flinke. pluss at jeg,baby og sambo fikk overnatte på fødestua.

vi reiste hjem dagen etter så vet ikke noe om barsel der.

har vært i samtale med embla teamet nå før neste fødsel pga hun "ekstra " jordmora og det var kjempepositivt for meg i alle fall. skal føde der i mai og har null vonde tanker..

Du som skal føde der i mai... vet du om du kommer til å føde på den nye avdelingen/nye sykehuset? har lest at føde-/ og barselavdelingen blir åpnet i april...

Håper å få plass på Ahus jeg faktisk.. har født et barn der tidligere og kan tenke meg føde de 2 som kommer i mai der også... kanskje vi sees? :-)

farsken... (måtte bare få ut litt frustrasjon...) Jeg likte veldig godt personale... men var på 4-mannsrom med stor gjennomtrekk..

Jeg har ikke fått sykehusplass enda (er i 17 uke med tvillinger!!) søkte Riksen - avslag... søknad oversendt Ullevål - avslag... nå er søknaden hos Ahus og nå håper jeg på positivt svar... Fredrikstad eller Bærum er dårlige alternativ for meg!

Sukk... får hvertfall håpe på enerom og god personlig oppfølging om ikke rommene er oppusset de siste 30...

skjønner deg godt;) Har du fått avslag med tvillinger?? Syns det var dårlig. Vil tro du får ahus, de pleier jo ha plass. Ville heller ikke ha hatt plass på fredrikstad og bærum nei, enig med deg der:) De har jo familierom på ahus også, de forbeholdes flergangsfødende (du hadde vel født før??) og med tvillinger bør de jo kunne gi deg et sånt rom. Er jo nesten ikke plass til to senger ved senga di på 4-mannsrommene:D

legen min er rimelig fortvila... hun ringte rundt til alle sykehusa i dag.. og purra på Ahus hvor hun fant ut at søknaden min var nå. Jeg skulle jo ha vært på ultralyd i neste uke - eller i en av de nærmeste ukene.. er litt fortvilende/frustrerende..

Joda - jeg har født 2 barn tidligere så er vel flergangsfødende.. MEN fikk ikke familierom forrige gang da jeg var der... sikkert fullt... MEN - nå må jeg få det - for, som du skriver, kan ikke forstå at det er plass til to babysenger v mi.

Får krysse fingrene...

håper du får det i orden da! Jeg personlig var fornøyd på ahus, men vil man ikke så er det kjipt å komme til en plass man egentlig ikke vil. Men syns det er håpløst at du ikke får UL el noe da ennå! Hehe, nei v min seng hadde det ikke vært plass hvertfall, lå v døren så det var såvidt plass til èn seng:)

Må bare melde om at det lå positivt svar på søknad om fødeplass fra ahus i dag i postkassen min... hurra! Eneste minus er at vi må vente helt til uke 21 for å se tvillingene... tror jeg må få legen til å pushe litt på den..ALT for lenge!

• 5 måneder senere...

kan ikke si at riksen er noe å skryte av iallefall, jordmødre som sitter å leser ukeblader mens det skal observere en ustabil fødende... ikke gidder de å gå en tur ut på gangen fo å finne en ekstra pue å ha i ryggen, og ikke gidder de å hente et puss bekken man kan kaste opp i... når man skiter på seg fordi man ikke har fått klyx før fødselen ble satt i gang blir de skikkelig gretne... og man får ikke bedøvelse (iallefall ikke nok) når man skal sy etter at man er blitt klippet opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...